torsdag 18 maj 2017

När tiden inte räcker till men då man kan koppla av även när det gör ont


Plötsligt händer det! 27 grader varmt i Sverige i maj:-) Halleluja moment!

Förra veckans frusna morgonpromenader i 3-4 plusgrader förbyttes plötsligt till en en helt ljuvlig upplevelse idag då termometern visade hela 16 grader redan klockan 5 på morgonen. Att temperaturen senare steg ända upp till 27 på väg hem gör absolut ingenting! Synd bara att det inte verkar hålla i sig över helgen. Det hade vi så gärna velat ha men det gäller att leva här o nu. Denna kvällen har ägnats åt grillning o trädgårdsfix. Klockan är halv 11 och jag vill INTE gå in! Lite mer måste man orka när vädret visar sig från sin allra bästa sida. Det är då jag tänker: Man vet inte hur många sådana här kvällar vi får, njut nu!

När solen tittar fram och temperaturen stiger så tittar man genast ner längs smalbenen och inser att det återigen är dags för lite vaxning. Outhärdligt ont tycker en del , så inte jag. Jag har lyckats med konststycket att två gånger i rad somna under vaxningen😂😂😂. O inte bara somna, jag har gång på gång vaknat utav mina egna snarkningar....Hmm, undrar jag om de har någon annan kund som somnar under denna tortyrstund? Jag är kanske bra på att koppla av när tillfälle ges? Jag har somnat när jag fixar naglarna, när jag klipper mig o nu som sagt, även under tiden som vaxning sker. Att jag även kan somna under föreläsningar och möten, det tar vi en annan gång.....

Nu packar vi för en helg på Väderön. Måtte vädret denna gång vara med oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!