söndag 16 juli 2017

Glass, bilar, mat o drinkar, semestern rullar på (o jag med...)


Ja inläggen blir inte så många men tänk vad mycket man hinner med på några få dagar. I fredags gjorde vi ett besök hos min mamma som bjöd på fantastiskt god kycklingfilé. Direkt där efter så gjorde vi det årliga besöket på Tre toppar i Läget. Det är ett måste med ett sådant besök varje sommar! Hembakta rån och så många smaker på glass att välja på att det blir svårt. Jag här gick vi all in som vanligt, tre kulor glass med grädde på toppen. Inga halvmesyrer här inte.


När vi ändå var i Varbergs-trakten så ville vi givetvis inte missa att göra ett besök hos det älskade barnbarnet Wille som nu hunnit bli hela två veckor gammal. Oj så mycket som hade hänt på bara en vecka. Den lilla hjälplösa varelsen hade blivit så stark i nacken och följde ivrigt med blicken vad man än gjorde. Vilken utveckling! Nu är jag rädd för att det kommer att dröja en hel månad till nästa gång vi ser honom. Hur stor han hunnit bli då vill jag knappast tänka på.


På väg hem passade vi givetvis på att svänga inom Falkenberg för att beskåda paraden av bilar på Wheels & wings. Det är helt makalöst att se vilken puts dessa bilar har (de flesta utav dem). Själv har jag ingen längtan efter en sådan här bil men att de är vackra att se på, det går inte att förneka.




En hel timma stod vi och såg bilar passera förbi o ändå tror vi inte att vi såg samma bil två gånger. Hur många bilar deltog egentligen?

glass



Trots att man inte trodde att man skulle bli hungrig mer idag efter middag hos mamma och glass på Tre toppar så blev man givetvis det. Valet föll på Grillbuffén på Gustaf Bratt vilket vi inte ångrade. Fantastiska sallader och gott kött. Jag kommer att rulla fram efter denna semester! O det här är bara början....


Efter att igår ha ägnat årets hittills varmaste dag åt att försöka kränga saker på loppis med dåligt resultat, så gav vi oss återigen ut för att äta, nu med goda vänner. Valet föll återigen på Victoria i Båstad. Denna gång valde jag Caprese till förrätt och bakad grissida till huvudrätt. Ett mycket bra val!! Det här vill jag äta igen.


När mörkret började falla på vandrade vi vidare ner mot Hamnplats 3 för att fortsätta kvällen. Det blev en riktigt lyckad kväll i goda vänners lag. En kväll att bära med sig från denna semester. Idag är vädret tillbaka till "skit" igen. Regnet piskar mot rutan och det är grått o trist o tråkigt. Träna utomhus var inte att tänka på idag men något ville jag göra så jag plockade fram FMTK:s app och körde för första gången ett träningspass där i från. Mycket effektivt! Det går verkligen att köra slut på sig själv genom hemmaträning med enkla medel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!