tisdag 8 augusti 2017

Hemma i Sverige igen efter 16 underbara dagar i Spanien


Ja då var man hemma i Sverige igen. Jag kan inte säg att jag längtat precis. Förr tyckte jag alltid det var skönt att komma hem från semestern, hem till sitt eget hus och sina egna saker. Nu är det annorlunda. Det är ju vårt hem även i Spanien, det är våra saker även där.


Vi har haft 16 helt fantastiska dagar i Spanien. När vi landade i Köpenhamn och det var 22 gr så kändes det först helt ok men när vi väl kom hem så kändes det onekligen lite kylslaget. Vi har helt klart vant oss vid helt andra temperaturer.


Imorgon är dags att gå tillbaks till jobbet igen efter 4 härliga veckor. Jag kan inte säg att jag längtar och det är nog första gången jag någonsin sagt det. Det beror nog på att vi haft det så underbart skönt att man inte vill släppa den känslan än. Efter en dag på jobbet så kommer allt att vara som vanligt igen. Bubblan brister, verkligheten kryper på.


Det är bara att bita ihop och nu så är det nog dags för sängen. Dags att komma in i vanliga rutiner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!