tisdag 15 augusti 2017

När sommaren går mot höst o man planerar för ännu en resa till vår plats i solen


13 grader imorse, 28?? grader när jag åkte hem? Var det sommarens varmaste dag? Synd att man missade det mesta inne på jobbet. Kvällen var dock underbar men det är svårt att komma ifrån att hösten kryper på. Mörkret faller fort och kylan kryper in. Det är inte längre lika lockande att sitta ute länge, länge.

Här sitter jag istället o drömmer mig återigen tillbaks till Spanien. Här från vår lilla båttripp mellan Benalmadena och Fuengirola. En underbar tur så där mitt i sommaren när det är stekhett ute och det svalkar gott på havet.


Nu planerar vi redan för nästa tripp, i oktober bär det åter iväg. Det är jag helt säker på. Något måste man alltid ha att se fram emot men först ska vi ha kräftskiva, ha en liten träff med svågrar o svägerskor, gå på bröllop, ha beskafest, ja ni vet. Hösten rullar på o SEN kommer Spanien:-)

Dagarna går så fort att man inte hinner med. Aldrig att jag är hemma före min man. Oftast är klockan 6 eller 7 på kvällen innan jag kliver inom ytterdörren hemma men det är inte bara jobb, det är tandläkare, klippning, naglar, träning...det är mycket som ska hinnas med. Livet. Man gör så gott man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!