lördag 23 december 2017

Vi vaknar i Sverige o går o lägger oss i Florida!


Inget är väl som väntans tider. Nu är väskorna packade o stängda. Allting är tvättat o upphängt o disken diskad. Jag hade en liten tanke om att åka o träna i morse men det fick faktiskt stå tillbaks idag. Jag hade säkert hunnit men då hade jag fått stressa in i det sista. Jag uppskattar mer att få vara klar i tid och få sitta ned en stund och andas ut innan det är dags att bege sig. Jag kan ju redan sig att tandborsten hade inte varit med om jag stressat (den upptäckte jag nyss). Kanske inget jätteproblem men ändå!

16.40 kliver vi på Norwegians Dreamliner på Kastrup och 21.00 amerikansk tid kliver vi av planet i Fort Lauderdeale. Det är verkligen skillnad på dessa plan jämfört med Boeing m fl. Jag föredrar alla gånger Dreamlinern. Gott om plats o bra service. Att dessutom slippa mellanlanda är gudomligt.

Det ska ändå bli spännande att se hur det går för min man idag. VARJE gång har han hittills blivit stoppad i immigrationen och inkallad till förhör när vi åkt dit. Detta p g a att de 2001 glömde att registrera hans utresa ur landet, därmed tror de att han vistats illegalt i landet, vilket han inte har! Sist satt vi i 4 TIMMAR i immigrationen:-( Nu har han fått ett "Redressnumber" som vi fyllt i redan när resan beställdes. Vi får se om det hjälper, dessutom har han tidigare aldrig landat i Fort Lauderdale, kanske att det går lite smidigare där. Vi får väl se....




Här ser vi min systers hus. Nästan två år sedan sist vi var här, mamma o jag. Under denna tid har min syster bott ett helt år i Keys. Ser det likadant ut? Något som förändrats? Alltid lika spännande att se.

Vår första jul i Florida men kanske inte den sista, vem vet. Jag har alltid velat fira en amerikansk jul och nu ska det äntligen bli av. 27 grader varmt o sol på julafton. Jag vet att det inte är något min syster önskar men JAG:-) I´m gonna love it:-)

Mycket motion ska det bli, det kan jag lova men också mycket god mat och gott vin. Jag tränar faktiskt aldrig så mycket som när vi är på semester. Det känns så bra! Givetvis blir det också mycket avkoppling, solstolen med en god bok är ju givetvis det som hägrar mest. Shoppingen i USA är ju inte heller att leka med, en o annan shoppingrunda lär det bli.

Snart är vi på väg! Fler rapporter kommer, garanterat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!