lördag 27 januari 2018

Årets beskafest börjar riktigt bra👍 Stämningen är på topp, maten god o musiken bra. Besken då🤔 Nja det e ju ett nödvändigt ont🤤😬😩 men den slinker ner😉



Söndag morgon o jag får nog fylla på gårdagens Instagraminlägg. Det blev en historisk kväll igår. Om jag inte minns fel så har man korat kungarnas kung sedan 1994 här i trakten. Inte någon gång har kungarnas kung kommit från Hov där vi är med men i år så hände det verkligen! Jag tror att kung Sylve var mycket stolt o nöjd igår kväll. Jag är inte heller förvånad för vi var faktiskt hemma hos Sylve o Marie på "förfest" redan i fredags för att provsmaka besken o alla var helt överens om att den var mycket god. Ja den var så god att förfesten nog blev blötare än gårdagens fest😂 Det var många som var mycket, mycket trötta igår...

Tvyärr är det väl så att det här goa gänget med grannar i princip enbart ses på beskarundan och beskafesten. Det tyckte många utav oss att det egentligen är rätt synd för vi har väldigt kul tillsammans. Det får bli fler grannfester i framtiden!

Jag kunde igår konstatera att klänningarna jag köpte i Florida, de sitter inte helt snyggt...lite extra kilon sitter nog kvar men de försvinner väl så småningom. Jag är i alla fall nöjd med mitt beslut att kasta ut vågen (eller ja, ja, den står på vinden). Det är så skönt att slippa den eviga viktkampen. Jag vill äta o må bra och träna för att må bra. Hela livet kan inte bestå av en kamp för att hålla vikten eller gå ner i vikt. Det får vara slut med det.

Ute är det kallt o grått. Att gå en söndagspromenad känns alls inte lockande. Vi får väl se om det klarnar upp senare idag, om inte stannar jag nog gärna inne i soffhörnan o vältrar mig i Netflix-serier. Det är inte så dumt det. Jag känner att jag blir mer o mer lat ju äldre jag blir. Förr var man aktiv jämnt, jämnt men nu, nu kan jag med lätthet tillbringa en hel dag i soffan med tv o böcker. Jag njuter verkligen av den avkopplingen. Det är livskvalitet för mig i den del av livet jag befinner mig nu.

38 dagar kvar tills vi åter är i Spanien. Jag kan inte låta bli att längta även om man ska leva här o nu. Jag älskar verkligen vår egen plats i solen. Livet där är så underbart att leva o visst ska man väl alltid ha något att se fram emot?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!