torsdag 8 februari 2018

Dagens lunch o dagens fynd från Gynning design o så pluggar vi spanska!


Idag blev det lunch tillsammans med en hel drös kollegor. Gott o trevligt och ett bra avbrott i vardagen. Egentligen var idag en sådan dag då jag inte tänkt äta förrän på kvällen men ibland så funkar det bara inte. Ibland är det inga som helst problem o andra dagar känns det som att man ska svälta ihjäl om man inte får mat. Jag tror annars på att äta olika mycket olika dagar, allt för att lura kroppen. Nu äter jag stabilt hela tiden men hoppar över frukost vissa dagar och både frukost o lunch en o annan dag (någon dag i månaden bara). I övrigt vill jag bara leva o inte gå på en massa dieter. Jag äter LCHF med tillskott av bönor o undviker ost o mjölkprodukter på vardagar o svävar ute lite mer på helgerna. Vågen har jag slängt o jag försöker njuta av tillvaron. Just nu känns det bra så.


Dagens fynd har jag gjort idag på Bjäre fyndtorg. Någon hade tydligen tröttnat på vinglasen från Gynning design och jag som just börjat samla på dem! Det blev budgivning och jag vann!! 6 rödvinsglas o 6 vitvinsglas + 4 glasunderlägg för mindre än halv nypriset!!! Gissa om jag är nöjd!! Jag är helt såld på hennes målningar för tillfället.

Ikväll har vi äntligen börjat vår spanska-kurs! Om vi så småningom ska bli spanjorer på deltid, då måste man ju kunna språket. Jag vill kunna prata med vaktmästaren i huset utan att använda google translate på mobilen, jag vill kunna beställa mat på restaurangen, jag vill kunna läsa på matvarorna i butiken så jag vet vad jag köper och jag vill kunna småprata med vem som helst på stranden eller gatan. Det blir nog bra det här. Jag är en språkmänniska o älskar språk o har alltid gjort. Engelska kan man ju såklart bra, sen har jag läst tyska o franska o har kunnat det bra, inte nu längre! Att lägga till spanska till sina språkkunskaper känns bra, riktigt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!