söndag 11 februari 2018

En helg på Torekov hotell samt IKEA-besök x 2


Våra barn är så omtänksamma o kloka. I julklapp fick vi ett presentkort på Torekov Hotell o vad passar väl bättre än att boka in en Spa-helg i den tråkigaste månaden på året. I fredags slet vi oss loss lite tidigare än vanligt från våra jobb och lyckades vara på plats vid 3-tiden när det var dags att checka in.




Rummet var verkligen hur trevligt som helst. Båtkänsla i rummet och placerat längst bort i korridoren med utsikt mot havet. Supernice o trevligt och med en extra överraskning som väntade i form av vin o chips. Vi kände oss verkligen extra bortskämda denna helg. Sååå välbehövligt en gråtrist februaridag.


När vi checkat in gick vi raka vägen till restaurangen för afternoon tea. Alltså, denna nötpaj!! To die for!! Jag åt två bitar, jag som normalt sett inte äter något sött. Den här var gudomlig o värd varenda kalori.




Efter fikat gick vi raka vägen till Spa-delen där vi tillbringade ett antal timmar. Inte så stort men mysigt o trevlig o med allt man behöver. I början lite trångt men allt efter som folk gick iväg för att äta middag, så fick vi mer o mer av Spa-delen för oss själva. Utomhuspoolerna var nog det bästa utav allt.

En trerätters meny ingick i Spa-paketet men gnällig som jag är så passade såklart inte allt. Inga problem! De anpassade lätt menyn efter mina önskemål o i fredags unnade jag mig allt! Paj  till afternoon tea och Creme Brulée till dessert. Vi beställde även in vin-paketet som hörde till kvällens meny. Det ångrar vi inte!! Vilka underbara viner! Helt ljuvligt säger jag bara. Jag längtar redan tillbaks till detta ljuvliga ställe.


Efter en ljuvlig frukostbuffé med skinkor, salami o pastejer från Heberleins, top of the line!! så gav vi oss ut på en något kylig promenad längs med havet innan vi begav oss iväg, inte hem men väl mot Helsingborg o IKEA samt ett kort besök hos äldsta dottern. IKEA-besöket var tyvärr oplanerat o vi hade inte mätt det vi skulle ha så det mesta blev fel🙈 Idag fick jag åka tillbaks för att byta men blev väldigt snorkigt trots att de har 365 dagars öppet köp... "Hade ni inte mätt?" Näää det hade vi inte....typ..



Jag är inte 100 säker, men jag tror att detta är Hugh Grants sommarhus. Han verkade inte vara hemma...o det är möjligt att vi ändå inte blivit inbjudna😂

Efter förmiddagens IKEA-besök (som jag gjorde själv) så har vi monterat hyllor, sovit middag, tittat på tv o bara tagit det lugnt. En typisk söndag i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!