torsdag 22 mars 2018

En "tokhårtslående" Hovdam...

 

Igår var jag lycklig! Två onsdagar i rad har jag missat träningen och det är på onsdagar vi brukar ha boxning men igår var jag där. Bilden ovan har jag lånat av gårdagens träningspartner Christina som kallade mig en "tokhårtslående" Hovdam på sitt Instagram😭 Ja, jag gillar verkligen när det smäller på, det är så sjukt kul o idag har jag verkligen träningsvärk i hela kroppen. T o m inne i kroppen känns det som, det gör ont när jag både skrattar o hostar, lovely!



Vädret är verkligen växlande! I förrgår trodde man verkligen på allvar att nu är det slut på vinter o snö, nu är det vår! När jag gick över Slottsbron över Nissan och solen strålade då kändes det omöjligt att det skulle komma mer snö.


Idag var återigen hela världen vit o inte så lite heller! Trots att jag tog sats så kom jag inte på ut på vägen från vår uppfart idag. Jag fick gå tillbaks o hämta snöskyffeln och skotta mig loss!! Den 22 mars...



Halva rea-priset i bokhandeln, då klev jag in och gjorde mina fynd. Bokrean är annars inte alls längre som förr men idag var det löjligt billigt o då kan man ju inte låta bli. Det blev en Mons Kallentoft, Bambi och så sista delen i Elena Ferrantes serie, Det förlorade barnet. Nu ser jag fram emot mer semester så jag kan sträckläsa o ja om bara 20 dagar är det dags igen, ännu en långhelg i vårt älskade Spanien väntar, denna gången helt ensam o då finns det massor med tid till läsning.

Ikväll lektion 4 på vår spanska-kurs. Det går sakta, sakta framåt o man känner sig verkligen trög när det gäller att lära ett nytt språk nu för tiden. Språk som var min paradgren i skolan. Att börja plugga på riktigt upp till ett jobb skulle nog aldrig funka för mig. Jag har väldigt svårt att hitta tid till pluggandet. När man väl kommer hem på kvällen efter jobb, träning o mat så finns det liksom inte någon energi kvar i kroppen. Min hjärna går nog o lägger sig någon gång vid 8, typ.... Det får istället bli lite pluggande till frukost när hjärnan är krispig o fräsch, då går det lätt.

Snart är ännu en vecka till ändå, imorgon är det fredag o det känns så skönt. Just nu ser jag verkligen fram emot helgerna, mer än vad jag brukar, det beror nog på att vintern är så seg. Det blir snart bättre, jag vet😇


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!