söndag 25 mars 2018

Gästrummet börjar ta form



Efter en lång paus i renoveringsarbetet med gästrummet så gjorde vi igår ett ryck. I veckan var vi på Hornbach och köpte en ny heltäckningsmatta som nu kom på plats. Ny lister till både väggar, tak o dörrar gjorde också susen. Jag är nu så nöjd med detta lilla rum som man dagligen ser från köket. Innan var det mörkt, omodernt o trist. Nu är det ljust o romantiskt, precis så som jag vill ha det.


Lite piff återstår än såklart. Nya gardinstänger ska köpas in och gardiner ska hängas upp. Jag tänker mig att hänga dem högt upp och långt ut åt sidorna så att inte fönstret försvinner. En ny taklampa får det nog också bli. Den som sitter där nu passar alls inte in. Kanske lite nya kuddar o så där...


Jag är inte helt säker på att jag är så nöjd med den bruna loppis-byrån här inne nu när rummet blev grått. Ska jag orka måla den vit kanske? Vi får se om den energin infinner sig. Det är i så fall många beslag som måste skruvas av......

Heltäckningsmattan är vi helnöjda med. Det blev så ombonat o skönt o nu när man inte har hund längre så är det verkligen inget problem med heltäckningsmatta. Det hade jag gärna velat ha i fler rum.

Igår var det fest hos en kompis. Trevligt o glatt som vanligt. Det enda negativa var väl att när vi ringde efter en taxi för att ta oss hem, då sa de att det var 1,5 h väntetid!! Det var kallt ute o jag var tjurig o ville inte gå med kappa o högklackat. Jag fick erbjudande om att låna gympadojor men nä, Ingegerd skulle inte gå. Det slutade med att värdinnans son fick köra hem oss. Skönt för oss o han tjänade en extra hacka.

Idag är det tjock dimma ut o bara några ynka få plusgrader. Älsklingen ville ha med mig ut på långpromenad men jag vägrade. Jag sitter i soffan o knarkar Netflix o väntar på våren. Det känns som en lååååång väntan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!