måndag 5 mars 2018

Mitt lilla renoveringsprojekt går framåt


I helgen har jag haft roligt, på många sätt. Dels var vi ute o åt med goda vänner på Victoria som hade vårpremiär, dels träffade vi mannens syskon som vi alltid har supertrevligt tillsammans med. Dessutom tapetserade jag om vårt gästrum som varit så sjukt tråkigt. En ill-blå skrikig tapet som jag retat mig länge fick nu ge vika för en ny romantisk tapet som går i grått. Det passar mer in med övriga rum som vi gjort om på senare år.


Tapeterna kommer från Boråstapeters kollektion A vintage book och jag är sjukt nöjd med resultatet. Jag var lite tveksam till om älsklingen skulle gå med på mitt val men som tur är så har vi nästan alltid samma smak när det gäller tapeter o inredning. Lucky me! Nu får rummet vila lite under tiden vi åker till Spanien men sen går vi vidare med inköp av ny grå heltäckningsmatta, visst kommer det att bli fint här inne? Nya lister till såväl golv, tak som dörrar och detta kommer att bli ett helt annorlunda rum. Det här är ett rum som man ser direkt in i från köket så det känns riktigt bra att det får ett lyft. Nu längtar jag efter att slutföra!



Före....inte så nice...

Vädret idag är inte upplyftande precis, mer snö!!! Vilken tur att vi åker till Spanien på onsdag. När vi kommer hem igen så hoppas jag verkligen att allt det här vita är borta och att våren är på väg. Det måste i alla fall vara plusgrader! Ingen mer snö nu tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!