lördag 16 juni 2018

Dagarna som bara flyter på


Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Idag är det en hel vecka sen min älskade kom hit tillsammans med våra kompisar. På söndag åker de hem,  panik, näst sista kvällen har passerat. 


Mycket har vi hunnit med,  långa promenader, cykelturer, shopping o så sol o bad o god mat. Några dagar denna vecka har det varit väldigt blåsigt, men skönt,  på stranden, vattnet har dock inte varit skönt! 15-16 grader,  hualigen😱 Jag har tappert badat ändå men idag har det vänt😀 Förra veckan var det 20 gr i vattnet och idag likaså. Vad som hände där emellan vet jag inte. 


Många stunder har liksom här spenderats i provrum, här blev det inget köp även om jag fortfarande funderar....jag älskar klänningar! Man kan väl aldrig få för många?


Idag har vi firat ett födelsedagsbarn (kan man säga så när någon fyller 56🤔). Cava o jordgubbar,  mango o ananas efter stranden o en fantastisk middag på Angus ikväll. Nu sover alla så sött utom jag. 


Veckans kraftprov var nog vandringen mellan Benalmadena o Fuengirola som vi gjort förr, ca 14 km. 


Efter min egentid här o med minst 2 h träning om dagen så kände jag mig stark som en oxe.  Efter en vecka i det bästa av sällskap så känner jag hur dekadensen satt in. Träningsfrekvensen har gått ner i samma takt som intaget av vin o Strongbow har ökat🙈 Det får bli skärpning nu! 2 dagar har jag kvar när de har åkt hem.  Då blir det strikt kost o träning igen o det ska fortsätta när jag kommer hem. 


Många nya restauranger har vi hunnit testa denna gång,  bl a Hula's Tiki lounge. Fantastiskt god mat o trevlig service, hit kommer vi att gå om o om igen. 


Lite skönt ska det nog ändå bli att komma hem till Sverige igen efter 3 hela veckor i Spanien. Det är dags att skapa rutiner igen innan jag börjar mitt nya jobb. Mitt gamla jobb ska också avslutas genom att datorn ska rensas o lämnas hem. Det jag inte ser fram emot är prognosen på 15 gr o regn.... Träningen kommer inte alls att gå lika lätt. 


Som tur är har jag denna man som väntar hemma. Han är här nu men finns såklart även hemma. Lucky me❤


Kanske att jag också kan lära mig att själv sätta upp håret i denna frisyr som jag nu fått hjälp med av min kompis.  Jag kämpar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!