tisdag 10 juli 2012

Beslutsångest, blomfrossa och mamma-dotter lunch

2012-07-10 15.40.45

Nästan en hel förmiddag fylld med strykning resulterade i en hel garderob full med skjortor som min älskling inte visste att de fanns. O JA, jag stryker mannens skjortor! Under tiden gick han ute i regnet och klippte alla häckar och räfsade löv. Jag är glad att jag slapp att vara ute!

2012-07-10 15.40.55

En lunchdate med äldsta dottern och sen en tur till nästa bilfirma för mera provkörning. Jag vet vad jag vill ha och älsklingen vet vad han vill ha. Vi har inte alltid samma krav på vad som är viktigt.

2012-07-10 15.41.25

En växtbutik passerades på vägen idag, Örjansson blommor i Våxtorp, med helt fantastiska pelargoner. Några fick så klart följa med hem för att ersätta de avblommade penséerna.

share

Ibland är det rätt kul att se vilka sökningar folk har gjort för att hamna på min blogg:
Katt – ?? Katt? Har jag någonsin skrivit om katter?
Audi TT röd – Självklart, den var ju inte så svår!
Zumba hatar – Den förstår jag också, för så är det ju!
F d elitidrottare blogg – Jo, testresultaten visade ju på det, ha, ha..
Cykla 4 mil LCHF – Cykla gör jag och äter enligt LCHF gör jag, helt OK!

2012-07-10 19.12.19

Kvällens middag bestod av en kycklingrätt från 6 kilo på 6 veckor.

Kyckling med ädelost och rosépeppar

1 kg kycklingfilé
2 dl vispgrädde
100 gr ädelost
1 msk rosépeppar
1 tsk dragon
Lite salt

Dela kycklingen och stek i stekpanna. Häll över grädden och smula över osten. Låt puttra tills kycklingen är klar. Krydda under tiden med lite salt, rosépeppar och dragon. Klart! Lätt som en plätt!

Bil-letandet går vidare….

2 kommentarer:

  1. Åhhh vad gott det där såg ut!

    Jättefina blommor och lycka till med bil letandet :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den kycklingen ser god ut. Receptet är uppskrivet och skall provas.
    Strykångest finns här också. Det var länge sen sist och högen är HÖG!
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!