onsdag 11 juli 2012

Jag, min smartphone o så alla dessa appar

2012-07-10 15.41.50

Jag skulle inte klara mig länge utan min smartphone. I den har man nästan hela sitt liv. Blogg, Facebook, mail, kalender, världskarta, navigator, telefonLer med tungan ute o så alla dessa appar! Banken där jag kan betala mina räkningar, Blocket, dagbok, Hitta.se, alla tidningar, Wordfeud, SMHI, anteckningar, pulsmätare, Runkeeper, väckarklocka, radio, Spotify, miniräknare, codeguard, ficklampa, tv-programmen, appar för att skicka riktiga vykort och för ändra ägarbyte på bilen. Sen finns det appar för vattenpass, myggmedel osv..

I morse när jag vaknade låg jag och letade nya appar och hittade några riktigt bra. Transportstyrelsens app för ägarbyte “Mina fordon”. Nu behöver man inte längre skicka in registreringsbeviset vid ägarbyte. Det kan man göra via mobilen. Smart.

Fordonskoll, man knappar in regnr på en bil och får alla uppgifter om årsskatt, bränsleförbrukning, antal ägare m m. Perfekt för mig just nu i bilbytartider.

O så dagens bästa: Pixlr-o-matic. En ny kamera-app som kan transformera den mest tråkiga bild till något helt fantastiskt! Kolla bara på ursprungsbilden här ovanför och titta sedan här under så fin den går att göra. Jag är sjukt imponerad!

20120710_154150_Hagrid_Devine_Flowery

En kamera är helt klart något som jag inte behöver, det skulle vara en systemkamera i så fall, annars är det helt fantastiskt med mobilkameran, som man alltid har med sig, som tar väldigt bra bilder, o så kan man redigera dem direkt innan man överför dem trådlöst till datorn. Tillräckligt bra för en amatörfotograf som jag!

10 kommentarer:

  1. adda mig på wordfeud; Pemmisen =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag göra men jag är dålig på att spela, har lite dåligt med tid!

      Radera
  2. "Överför dem trådlöst till dator"...kan du utveckla det lite. HUR gör man då? (Jag har också en Samsung SII)
    Jag tragglar med sladdar och sånt än jag. *s*

    Den där fotoappen skall jag testa!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ladda ner dropbox! Både på telefonen och datorn. Funkar superbra. Via dropbox kan du även dela dina dokument mellan olika datorer, helt suveränt, rekommenderas!
      https://www.dropbox.com/


      Kram

      Radera
  3. Jag har inte haft en smartphone mer än några månader. Innan kunde jag inte ta hem appar. En helt ny värld öppnade sig för en ;)
    Utan wordfeud och facebook skulle jag nog inte klara mig. Jo, klart man skulle man fasiken så tråkigt man skulle ha

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst skulle allt bli så mycket tråkigare:)

      Kram

      Radera
  4. Vasen du har på korgen har jag en likadan. Fast grå. Visst är de fina.
    Här är en som fortfarande har en vanlig mobil. Men när den går sönder så...
    <3

    SvaraRadera
  5. Verkar som om du kanske har lösningen på ett "världsproblem" här uppe i urskogen ??? Appen för att skicka vykort var hittar man den ???

    kram

    SvaraRadera
  6. Aaaaaaj NU MÅSTE JAG HA EN SMARTPHONE...er vel snart den eneste i verden som ikke har én :( Hvilken har du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Samsung Galaxy 2 och trivs jättebra med den:-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!