måndag 9 juli 2012

En dag på Hallands Väderö

PhotoGrid_1341809556012

Igår blev klockan ställd tidigt, även på semestern. Enligt väderleksprognosen så skulle detta bli enda dagen de närmsta veckorna med riktigt fint semesterväder. Vi tog första båten ut kl 9.00 på morgonen. Det var ingen trängsel ut på båten då vill jag lova. En dag när kanske invigningen av Tennis-veckan lockade mera.

Årets första bad, inte bara en gång utan 4 gånger klev jag tappert ner i det iskalla vattnet, 15?, 16? grader, varmt var det inte, det vill jag lova!

En alldeles fantastisk dag  hade vi där ute i lugn o ro. Så trevligt att jag inte ville åka hem men träningen skulle börja 16.00 så jag räknade ut att vi kan åka hem med båten 15.20 då kommer jag kanske liiite sent. MEN den båten var givetvis 20 minuter sen så jag kom en halvtimma för sent till träningen men bättre sent än aldrig! Avslutning på ännu en omgång med Kom-i-Form-kurser. Ett pass med Tabata och därefter kostrådgivning. Nu tar jag en paus från detta men börjar igen den 20 augusti. Under tiden blir det nog mest cykling och hemmaträning.

2012-07-08 22.10.48

Kvällen avslutades naturligtvis med en helkväll på altanen i det ljuvliga vädret. En kväll där man kunde sitta och blicka ut över havet och Väderön och tänka på sin dag i solen.

Gårdagens bästa besked: Min kära syster från Florida har äntligen bokat biljett och kommer hem den 6 augusti! YES!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!