onsdag 17 oktober 2012

De får en att slåss för livet!

Exercise, feel the burn

Ja idag kändes det nästan som att man slogs för livet! Jag har sagt det förr, o jag säger det igen: Detta var den värsta träningen någonsin!!! Det är konstigt, ena gången så tror man att värre än så här kan det inte bli. Några gånger senare blir det ännu värre ändå. Att de hela tiden lyckas pressa oss ytterligare lite till. I love it!!

Boxning, TRX och Sandballs var återigen det som vi kämpade med. Mycket tyngd i kombination med kondition. Hjärtat höll på att flyga ur bröstet kändes det som. Musklerna bränner verkligen idag. Det var nästan så det kändes farligt att sätta sig i bilen och köra hem. Jag var helt skakis i kroppen. Nu känner jag mig bara nöjd, nöjd med mig själv och kvällens träning.

Dessa Kom-i-Form kurser som jag går på är en oerhört trevlig (trevlig, sa jag trevlig? tuff menar jag) träningsform. Små grupper, max 8 personer, denna gången är vi oftast bara 5-6 stycken, det gör att vi får väldigt mycket stöd och peppning.

Nu återstår det att se om jag kan gå imorgon…..

3 kommentarer:

  1. :) jag har själv en träningsvärk som börjar komma smygandet. Vi har det ju så bra att arbetsplatsen jag är på har gratis cirkelträning direkt efter jobbet, hur bra & roligt som helst!

    Glömde förrsten svara sist att jag gärna skriver ett inlägg om du vill :)
    Ska det handla om ngt speciellt ?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx med grattis träning! Det hade jag gillat.

    Du får skriva om precis vad du vill!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja så känner jag också. Man tror att det ska bli lättare för varje gång. Men det verkar som att dagsformen är avgörande. Själv brukar jag mest träna styrka, yoga och simning. Men ett och annat konditionspass blir det och de är jättejobbiga! Jag lär mig aldrig att älska konditionsträning. Hur ofta jag än försöker. Tyvärr. Men kul att du kör på ändå. Det ger resultat.
    Jag har aldrig testat TRX. Är det kul?
    Kram!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!