söndag 14 oktober 2012

En dag i slapphetens tecken

Söndag kväll

En dag i slapphetens tecken. Efter en lång sovmorgon kom det en mopedspekulant fick lite fart på oss en stund runt lunch och ÄNTLIGEN fick vi sålt yngsta dotterns moppe. Det är inte stor efterfrågan på dem nu när det är körkortskrav på moppar vill jag lova. Det kändes nästan som att man skänkte bort den men bättre det än att den bara blir stående.

Den försäljningen tog på krafterna. Det blev soffan igen. Där somnade vi gott igen:-) Vi är nog för gamla för nattsudd.

Efter den tuppluren kände jag mig som en nyare o bättre människa igen och satte lite fart på strykjärnet o tvättmaskinen. En god fransyska på kött från Bjäre Rödkulla åkte in i ugnen och vi bjöd in svärfar på en sen söndagsmiddag. Dagens goda gärning o en trevlig stund tillsammans.

Nu har vi återigen placerat oss i soffan och suger i oss veckans avsnitt av Solsidan där de diskuterade “The switch”, jag skrattade nästan på mig, när paketet blir tyngre än presentsnöret typ, ha, ha…

Imorgon sätter jag mig på morgonplanet tillsammans med 3 goa tjejer och flyger upp till Stockholm för en 2-dagars konferens. Det ska bli hur kul som helst!

O så har jag läst ut hela Fifty Shades of Grey. Recension kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!