fredag 12 oktober 2012

Sakta tar jag mig fram

Migrän3

Ett otrevligt uppvaknande redan vid 3-tiden. Jag visste direkt, nu är det dags, nu är det kört, det här är ingen vanlig huvudvärk. Somnade om en liten stund i fåfäng förhoppning om att det skulle gå över. Idiotiskt!!

Det blev inget jobb idag inte. Nu efter en halv dag i sängen och ett par omgångar med Voltaren T har jag orkat masa mig upp till soffan. Här parkerar jag nog för resten av dagen i sviterna av migränen. Den är inte borta men bättre. En promenad i det vackra solskenet får jag nog försöka mig på förstås. Det kan ju inte vara annat än bra för huvudet om jag bara går sakta och försiktigt. Inga onödiga huvudrörelser. Lexie får hålla sig lugn idag och vara rädd om matte.

2012-10-12 12.02.28

Vi har en ny tjänst på jobbet. Vi ska ringa och sjukanmäla oss till Previa o sen måste vi ringa och friskanmäla oss igen när vi är tillbaka……….Efter att ha försökt komma fram i en timma så lyckades jag äntligen. Sen ska denna människa (som nog satt på typ Gotland) meddela mitt jobb att jag är sjuk. Nu frågade jag om jag MÅSTE friskanmäla mig igen för jag vet att på måndag ska jag flyga till Stockholm o vara på konferens hela dagen. “Nä, vet du att du är tillbaka på måndag så kan du friskanmäla dig direkt….” Så nu är jag sjukanmäld och friskanmäld…..Är jag sjuk eller frisk då?? Jag får nog känna efter….

2 kommentarer:

  1. Stackare.. Hoppas du redan mår bättre. Trevlig helg och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är bättre nu men sviterna sitter ju i ett tag till, hoppas det går över tills imorgon. Det blir inget vin ikväll i alla fall, det är en sak som är säker.

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!