onsdag 28 november 2012

Musik, alkohol o sex?

Vinter blues

Jag tror att den stora vinterdepressionen har slagit till, alla redan.  Det är för tidigt. Den brukar inte slå till förrän efter jul, i början av januari. Vad gör den här o nu?? Var det därför jag frossade i choklad i måndags? Är det p g a chokladen som jag har en depression? Idag kändes i alla fall livet helt hopplöst o meningslöst.

Det är mörkt o kallt ute (även om solen var framme idag), det är på väg att bli kallare, nära nollan. Jag bara hatar när det närmar sig noll eller går under noll. Det är INTE min typ av temperatur. Jag vill ha sol o värme eller i alla fall plusgrader även om det är grått o trist.

IMG_20121128_083204

Det talas om att polisen ska börja kontrollera hur TRÖTTA bilförare är, på samma sätt som man kontrollerar nykterheten. Jag skulle nog lätt kunna bli av mitt körkort vilken dag som helst då om jag blir stoppad. Inte p g a alkoholintag men p g a trötthet. Jag är en värdelös bilförare. Det är ett faktum.

På vägen hem idag när jag lyssnade på radion, hörde jag om en ny undersökning, vad är det som gör människan lycklig. På tredje plats kom musik, på andra plats alkohol och på första plats SEX:-)

Tja vad gör man inte? Vi sätter väl på lite musik, tar ett glas vin o lockar med mannen in sovrummet, sen ska det väl kännas riktigt bra? Eller hurSmile with tongue out

2 kommentarer:

  1. Åh, skickar över lite energi till dig! Hoppas du fick till det ikväll och att det gjorde dig lite lyckligare! Jag fick till det igår och jag är glad än, haha. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det kallas ONSDAG..Dagen mitt i veckan då man inser att det är så mycket man inte hunnit med och det är redan ONSDAG och så mycket mer ska hinnas med och det är redan ONSDAG och ack så långt till FREDAG...med musik, vin och sex HA Se upp för ONSDAG lägg till mån djä%#n som vi hade denna ONSDAG! Toppen jobb på träningen!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!