lördag 29 december 2012

Nu drömmer jag igen, London, Paris, Istanbul??

Companion Voucher, British Airways

Ja nu var det dags igen. En Companion Voucher från British Airways har landat i min mail-box. Tack British Airways!! Eller ska jag bara tacka mig själv som handlat tillräckligt mycket på deras kort kanske;-o. I vilket fall som helst är det positivt! En companion voucher innebär att man får åka 2 personer för det antal flygmil som det annars kostar för bara en person. Det enda man då betalar är flygskatten för resan.

Nu börjar jag givetvis redan att drömma och planera. En liten snabb check, flyg för 2 personer till London under påsk, tur och retur, 632 kronor…..tja, det låter väl inte så dumt?? Den där julklappen jag fick av min man, 2 hotellövernattningar i Ystad, kan man byta ut det mot London kanske?? O så de där julklappspengarna, fickpengar?? Ja men vi är ju nästan redan hemma, eller hur??

20121229_142825_Vignette_Flowery

Älsklingens julklapp måste ju också fyllas på, en Scratch Map. Har ni sett vilken underbar julklapp. han fick utav sin barn? En världskarta som man skrapar! Man skrapar fram de länder man besökt. Än har han knappt börjat, det finns mycket kvar att skrapa men visst måste jag se till att han får fyllt på den ännu mer? London är faktiskt en vit fläck på kartan för honom även om jag har varit där 4?? gånger kanske.  Det var länge sedan sist. Jag längtar tillbaka. London är en trevlig stad med många mysiga pubar. Jag tror jag får hjälpa honom på traven:-)

20121229_142838_Anne_Flowery

I övrigt en dag som bara försvunnit. Inte nog med nässelutslag o kortisontabletter, eller är det kanske p g a dem?? Idag har jag varit däckad av migrän. Voltaren T och morgonrock. En så´n dag är det idag. Jag känner ändå krafterna börjar återvända, ska man våga sig på en joggingtur? Lite frisk luft borde ju inte skada. Bara 2 dagar kvar till Sylvesterloppet. Jag får nog prova. Friskt vågat hälften vunnet.

2 kommentarer:

  1. Underbar scratchmap!
    Älskar London, varit dit många gånger. Vi var på väg till Istanbul för två år sedan men så köpte vi stugan istället :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var det en underbar karta, fiffig julklapp, verkligen.

      London är härligt, Istanbul har jag aldrig varit i men längtar dig. En stuga är väl inte fel det heller, ibland får man välja.

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!