söndag 6 januari 2013

12 timmars sömn

sov som en man

Ja, jag har faktiskt gjort det, sovit i 12 timmar! Det måste vara medicinen. Jag ska byta läkare!  Om man själv googlar (vilket väl alla gör idag o ställer sina egna diagnoser o väljer sin egen medicin…) så finns det mycket bättre preparat än Tavegyl idag och som inte är sövande. T o m läkarvetenskapen ifrågasätter att Tavegyl fortfarande används. I en artikel i Läkartidningen från augusti förra året så uppmanas det att man ska ta bort Tavegyl.

Så här står det sammanfattningsvis:
“Sammantaget är Tavegyl ett omodernt, dåligt dokumenterat och potentiellt farligt preparat med betydande biverkningar som används på tveksamma indikationer, varför det helt bör mönstras ut”"

O ändå skrivs det ut! Aldrig mer men just nu har jag inte haft något val. Jag har trots allt fått sova även om hela lördagkvällen försvann.

PhotoGrid_1357463139595_Sun_Rustic

Små punktinsatser orkade jag med igår, som att städa det gamla ekskåpet. En salig blandning av barskåp, duk- och gardin-förvaring samt diverse smått o gott. Man kanske borde göra en bar-tömning någon dag:-)

Än så länge har det inte börjat klia denna dagen. Håll nu tummarna att det över! Jag är trött på detta. Jag vill till jobbet och jag vill till mitt boxningspass imorgon.

Min Kick-start då? Jo det går bra, jag håller mig till mina 3 måltider om dagen, 1000-1400 kcal om dagen. Om jag är hungrig? Jooo, det är jag verkligen. Vissa måltider går bra, andra mättar mindre. Det är svårt att avhålla sig från mellanmål men jag tror att det är nyttigt för mig att lära mig kontrollera mina hungerkänslor. Maten är jättegod så det är inga problem, det som jag avstår ifrån är citronvattnet på morgonen och spenatdrinken med apelsin o banan. Jag tror faktiskt att citrusfrukterna påverkar mina nässelutslag (precis som min mamma sa:-) hur mycket det påverkar viktnedgången att man inte får i sig det syrliga, det vet jag inte. Kanske att man kan ta vinäger istället?

En hel-vit trettondehelg blev det ju dessutom, dels p g a Kickstarten, dels p g a medicinering. Det gör nog gott för kroppen att hoppa över det där fredagsvinet ibland:-) Det kommer att bli många sådana helger framöver. Jag kommer bara att tillåta mig själv vin vid speciella tillfällen och max en gång i veckan, min “unnar-dag” dagen då man kan unna sig lite extra.

Gårdagens meny bestod av:

Frukost: 2 kokta ägg med 1 msk majonnäs
Lunch: Paprikasoppa med stekt Halloumi
Middag: Tacosallad

Recepten hittar ni här, på Ulrika Davidssons sida 6 kilo på 6 veckor.

6 kommentarer:

  1. Härligt att fått ZZzZZzzz i hela 12-timmar :)
    Ha en skön Söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hör inte till vanligheterna:-) Tack!

      Radera
  2. Usch...den där medicinen låter inget vidare...
    Hoppas du kan få utskriven någon annan.

    Tycker du är så duktig som håller ut och försöker gå ner i vikt. Önskar jag var lika ståndaktig:-))

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det är över snart.

      Du behöver ju inte gå ner i vikt. Du är ju supersnygg o smal som du är!

      Kram

      Radera
  3. Jag tycker Tavegyl hjälper ,och minns inte att jag blev trött av den, men visst många blir det, det vet jag. Kan du inte ta ett annat antihistamin preparat?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nästa gång ska (om det blir en nästa gång, vilket jag inte hoppas) så ska jag verkligen be om något annat. Jag blir helt däckad av Tavegyl tydligen. Ont i huvudet får jag också tyvärr.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!