söndag 6 januari 2013

Är det höst, vinter eller vår?

1357476786205_Hagrid_Clean

Så har helgen kommit och gått. Dagens motion blev återigen “bara” en promenad. En promenad genom vår vanliga lilla skogsdunge. Det är svårt att tro att det är januari. Färgerna påminner mer om en vacker höstdag. Det är en liten försmak av vår denna helg o jag bara njuter! Jag älskar plusgrader o jo, jag vet att det kommer massor med bakslag. Vintern är inte slut än på länge. Men låt mig få hoppas och tro, om så bara för ett tag, att våren är på väg.

Skog, höstfärger, hund, Lexie

Idag har jag nästan ropat “hej” innan jag hoppat över bäcken. Idag har det känts som att klådan är över men nu ikväll så vet jag inte längre. Det känns som att det kommer krypande tillbaka. Håll tummarna för att det ska klara sig!

Frukt, banan, äpple, apelsin, päron

Det här fruktfatet ska jag hålla mig långt ifrån om utifall nu det är orsaken till min klåda.

20130106_173518_Hagrid_Clean

Eftermiddagen och kvällen har tillbringats i trevligt sällskap med äldsta dottern med sambo på deras väg tillbaks till Lund. Den ena för att slutföra sin tredje termin på civilekonomiprogrammet efter sin tid i Australien, den andre för att ta sin examen som färdigutbildad, legitimerad sjukgymnast.  Nu är den legitimationen bara 11 dagar borta.

Min middag bestod idag av broccolli-soppa med stekt lax som hackats och blandats med pesto och cashew-nötter. Supergott o nyttigt. Det kommer även att bli morgondagens lunch. Receptet var egentligen på blomkål istället för broccolli, den stekta laxen skulle varit varmrökt och cashewnötterna skulle varit flagad mandel. Men jag är lite som Cajsa Warg, man tager vad man haver.

ryggsäck, backpacker

Bonus-dotterns ryggsäck står packad o klar. Imorgon drar hon iväg till Asien på ett tre månader långt äventyr på luffen tillsammans med en kompis. Jag är INTE avundsjuk. Backpacking är nog inte min grej. Jag är en bekväm människa. Jag vill ha en ordentligt packad resväska och jag vill bo på ett hyfsat fint hotell. För så´n e jag:-)

3 kommentarer:

  1. Spännande äventyr , men jag fördrar oxå resväska och ett hyfsat bra hotell .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det bero på vår ålder;-) att vi är lite bekväma kanske?

      Radera
  2. Nej det är svårt att bedöma på naturen om vad vi har för månad nu. Längtar också efter våren:)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!