onsdag 2 januari 2013

En motorcykel till min man

Volvo, bilnyckel, motorcykel

Idag har jag köpt en motorcykel åt min man. Ja ni ser själva:-) O nu ska jag berätta anledningen.

Det var en gång….På nyårsaftons morgon när vi skulle åka iväg till våra vänner drygt 10 mil bort för att först springa Sylvesterloppet och sedan fortsätta kvällen där så hade min man problem med sin bilnyckel till min bil. Vi har två bilar och varsin nyckel till vardera bil. Han kunde inte låsa upp bilen. Ingenting hände. Till slut så sprang jag in och hämtade MIN bilnyckel och låste upp. Nu försökte han starta bilen men det stod bara “Nyckelfel” . Nåväl, efter lite irritation och funderingar om hur krångligt och dyrt det skulle bli att fixa nyckeln så körde vi iväg med min bilnyckel. 10 mil iväg.

Vid två-tiden på eftermiddagen ringer min son, som är hos oss och hälsar på tillsammans med sin sambo. “Har ni tagit vår bilnyckel”……………….

Nu är det så att vi har en V70 och de en S60 och bilnycklarna ser EXAKT likadana ut och ingen utav dem hade någon nyckelring. (Jag har givetvis en nyckelring i min:-) De hade lagt sin bilnyckel på vår spegelhylla i hallen och mannen tog den i tron att den var vår.

Tja, vad gör man? Det var bara att sätta sig i bilen och köra iväg med bilnyckeln så att de kunde få komma in i sin bil där de hade alla sina saker som de behövde inför sitt nyårsfirande.

Detta ska aldrig mer få hända! Därför fick min man idag en motorcykel.

20130102_195938

Idag har jag varit inne o sneglat på Ulrika Davidssons recept för Kickstart 2013 – Utmaningen. Idag blev det en nötfärsbiff med fetaost och sallad. 

Idag var det återigen full fart på träningen, sandballs/TRX men jag kände mig trött och orkeslös. Andningen räckte återigen inte till men det är väl bara att kämpa på.

6 kommentarer:

  1. Ha ha, det där låter bekant!
    Maten ser god ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså? Du har också råkat ut för något sådant:-) Ja det är väl sånt som händer...

      Radera
  2. Trodde faktiskt först att köpt en riktig motorcykel, och hann bli ganska imponerad. Såg sekunden efter att du kommit lite billigare undan :-)
    Ha en skön fortsättning!
    Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja det finns ju gränser för hur dyra presenter man köper:-)

      Tack detsamma!

      Kram

      Radera
  3. Haha. Så det kan gå.
    Jag prenumererar på GI bilagan så jag har sett rivstartsschemat. Men jag har inte kommit igång än... :-P
    Däremot känner jag mig SÅ emot all denna kalla mat. Sallad hit å sallad dit. Jag vill ha VARM mat. Särskilt nu på vintern. Men...det lockar ju att kunna gå ner 6 kilo på 4 veckor. Tvivlar dock på att det är bra för kroppen. Jag tar nog 6-8 kg på 4 månader istället! :-D

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är inte BARA kall mat. Jag gillar också varm mat bättre annars. Det som är bra med kall mat är väl att det går fortare när man kommer hem från jobbet.

      Är det 4 veckor programmet? Jag trodde bara det var 2....4 kg på 2 veckor.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!