torsdag 3 januari 2013

Kickstart 2013 - Utmaningen

Vikt

Ibland behöver man en kickstart. En nystart så man känner att det händer något. Efter alla onyttigheter under helgerna (trots föresatsen att det inte skulle bli så;-) så har man återigen lagt på sig några kilon.

Jag älskar Ulrika Davidssons recept i 6 kilo på 6 veckor. Boken som jag köpte förra året. Jag tror nästan att jag har provat alla recept i den och gjort dem om och om igen.

När nu hon har lagt ut en kickstartsmeny på sin blogg och på Facebook så tänkte jag att nu hänger jag på. Den här menyn är väl definitivt mer GI än LCHF men eftersom hon förespråkar båda så tror jag även på det här. Ibland tror jag också det är bra att bryta sina mönster för att chocka kroppen.

Detox, spenat, apelsin, banan

Varje dag inleds med ett glas vatten med pressad citron i. Dagens frukost bestod av en smoothie bestående av spenat!! apelsin och banan. Jag är nu inne på andra dagen och måste säga att jag känner mig förvånansvärt mätt. Ibland kan det också kännas rätt bra att försöka vara så här kontrollerad o strikt, under en kort tid, i längden funkar det inte, det vet jag. Nu kör vi fram till nästa lördag när vi ska på hotellweekend, då blir det annan mat.

Idag hoppade jag faktiskt över träningen för att istället åka hem och kasta ut julen. Det kändes som att jag behövde den tiden till det. Känner mig trött o sliten. Nässelutslagen plågar mig. Att klåda kan vara så plågsamt. Ja, jag vet att jag är gnällig men ändå….

10 kommentarer:

  1. Måste kolla det, behöver kanske byta ut mitt finska surbröd på mornarna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är det kul med lite omväxling:-)

      Radera
  2. Låter ju bra!!! Jag har klarat mig hela julen. En knäck bara....resten var ok.

    Men att du inte kan bli av med dina utslag. Stackar sig.Försökte övertala mannen att vi skulle kasta ut julen men han vägrar....nästa helg säger han......
    Men jag kastar ut den på söndag. Punkt....

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad duktig du e! Jag klarade i o för sig julen relativt bra tyckte jag men ÄNDÅ så pekar vågen uppåt o efter nyår ska vi inte prata om trots att jag var ute o gick/joggade 5 km på självaste nyårsafton. Min kropp är nog oerhört känslig, går upp i vikt bara jag tittar på godis....

      Kram

      Radera
  3. Usch då, har du kvar nässelutslagen?! Fy va jobbigt...
    Hoppas du snart blir bättre..
    Och va spännande med en kickstart..skulle behövas här också! Hm...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de e kvar. Nu sitter jag här mitt i natten med fingrar tjocka som prinskorvar o vet inte vad jag ska ta mig till...

      Kram

      Radera
  4. Vi har också börjat med "kickstart", följer 6 kilo på 6 veckor strikt.... är inne på dag 3 v 1. Undrar hur många dar vi klarar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart ni klarar det! Ni är ju två, då är det alltid lättare o recepten är ju supergoda. Använder ofta den boken.

      Kram

      Radera
  5. Hej
    Ramlade in på din blogg via Adlibris. Jag följer också boken 6 kilo på 6 veckor och är inne på min andra dag. Jag försöker följa recepten hyfsat strikt.
    Konstigt nog känner jag mig lättare redan. det bästa med recepten är att maten är så god och man blir mätt.

    Kämpa på
    Åse
    thegoodliving.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag borde nog börja på den där kickstarten igen. Har inte gått ner något mer efter de första 2 veckorna. Mina kilon sitter hårt!

      Kul att du hittade in här!

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!