torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag–Sveriges bästa arbetsplats?

IMG_20130214_073115

Hur glad blir man inte när man kliver innanför entrén på sin arbetsplats kl 7.30 på morgonen och möts av det här? Alla hjärtans dag och entrén är fylld med hjärtformade ballonger, man blir bjuden på morgonkaffe samt får en biljett som berättigar till gratis frukost i cafeterian. Oj, vilken bra arbetsgivare jag har!

IMG_20130214_074341

När man sen kommer upp till sitt kontorsrum och möts av en chokladbit på tangentbordet så dör man ju nästan en smula. Är det här sant? Är det på riktigt? Hur har de hunnit med att lägga ut det här på varje arbetsrum? Lyckoruset är stort.

20130214_074719

Idag gjorde jag ett undantag. Jag åt chokladbiten, jag erkänner….

20130214_122524

Som om inte kaffe, frukost och chokladbitar var nog, när man startar upp datorn så dyker ett hjärta upp på skärmen:-) Sådana här dagar är man bara glad o nöjd hela dagen. Så (lite?) som betyder så mycket. Jag tror att jag hamnat på rätt plats i livet. Jag älskar mitt jobb! Kan man ha det bättre än så här?

20130214_190918

Som ni ser så snodde jag med mig en ballong hem (det var jag o alla småbarnsföräldrar som gjorde det….). Jag behövde lite pynt till min “Alla Hjärtans dag”-middag som jag bjöd syrran och hennes pojkvän på. Vilken underbart härlig kväll vi haft och vilket underbart avslut på dagen vi fick.

I LOVE MY LIFESmile

9 kommentarer:

  1. Mys mys på hög nivå!!!!
    Ingen risk att min arbetsgivare skulle göra något sådant ( stockholms läns landsting)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja man vet ju aldrig, jag jobbar ju faktiskt kommunalt o här är det så fantastiskt! Det gör en glad i hela kroppen!

      Radera
  2. Hahaha... hvor herligt. Så kan man da ikke andet end få en dejlig dag.

    Ha en supertrevlig helg.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var en supertrevlig dag och jag tror att även helgen kommer att bli bra:-)

      Radera
  3. Så mysigt och upphöjande med en sådan ♥-lig arbetsplats :)
    Härligt att mysa med nära och kära på alla hjärtans dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här slår ju allt jag tidigare har varit med om, alla gånger! Man blir såå glad av att komma till jobbet.
      Kram

      Radera
  4. Underbart ju :)
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt initiativ och vilket härligt blogginlägg :-) Kärlek genomsyrade det hela :-) Kram Lina

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!