torsdag 14 februari 2013

Tankar i natten

.facebook_-541026116

Jag ger upp. Varför vaknar jag klockan 3 på morgonen? Vad är det för mening? Jag gick antagligen och la mig för tidigt. Att gå o lägga sig klockan 10 på kvällen det går inte nu för tiden även om jag ska upp klockan 5. Jag vaknar ALLTID för tidigt (typ mitt i natten) om jag lägger mig klockan 10. Jag som förr ansåg att jag behövde 8 timmars sömn. Det gör jag tydligen inte längre.

En hel timma har jag nu legat och vridit o vänt på mig men tankarna bara snurrar. Knepiga ärenden på jobbet, planer, jästankar, Boverk, lagar, regler, rättsfall, allt, allt bara snurrar runt, runt i min skalle. Det var lika bra att gå upp en stund. NU känner jag tröttheten komma krypande igen. Kanske, kanske att jag kan somna om jag kryper tillbaka ner under täcket. I värsta fall får jag läsa en stund. Jag är så lyckligt lottad at jag har en man som sover så hårt att han nog inte skulle vakna av en atombomb. Att tända sänglampan mitt i natten är ingenting som stör honom. Jag kan läsa så mycket jag vill. Det är guld värt en sådan här natt.

Jag går tillbaka och gör ett nytt försök att fånga sömnen. En timma kvar tills klockan ringer. Några minuter till kan jag väl få. Inte kan jag vara vaken från klockan 3 på morgonen o sen orka en hel arbetsdag? Nä det går ju bara inte.

4 kommentarer:

  1. Låter tufft...
    hoppas du får en OK dag på jobbet & en fin Alla ♥-ans Dag/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en VÄLDIGT ok dag på jobbet:-) o en helt underbar Alla hjärtans dag.

      Kram

      Radera
  2. Vet hur du har det, fruktansvärt att inte kunna sova. Hoppas du sover gott i natt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, så du e som jag då? Det är rätt jobbigt men jag brukar inte bry mig så mycket, bara läsa tills jag somnar men inatt var det faktiskt lite frustrerande. Inatt ska jag nog sova gott.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!