lördag 22 juni 2013

Midsommar o kaneldoftande äggröra

PhotoGrid_1371903916253

Midsommaraftonen kom o gick. En trevlig kväll i goda vänners lag med lekar, god mat o goda drycker. Den varmaste midsommaraftonen på många år. MEN precis när vi skulle cykla hem så började det givetvis att regna. Det blåste rejält men vi blev faktiskt inte så blöta så kvällen slutade på bästa tänkbara sätt.

2013-06-22 09.30.56

Idag började jag dagen med en frukost bestående av äggröra med kanel!! o så kikärtor. Kanel ska ju ha betydande effekt på blodsockernivån samt sänka GI-värdet i mat. Kanel sägs även bromsa takten som maten lämnar magsäcken vilket ska innebära att man håller sig mätt längre. 4 gram per dag är max vad man ska äta, ca 1½ tsk, så det var vad jag blandade i min äggröra idag. O vet ni vad, det var faktiskt riktigt gott

CM130621-172558001

En lång promenad hann vi med innan regnet idag. Nu blir det ett soft liv i soffan resten av dagen. Sååå skönt!

3 kommentarer:

  1. Härliga foton! Å så snygg bild på dej :)
    Att kanel va bra det visste jag,men så bra!? Har alltid kanel på frukost filen...men inte tycker jag att jag är mätt länge på den? Men gott är det!!
    Ha en fortsatt trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Hej du fina, härliga bilder från er mysiga midsommarafton. Min bästa krydda i frukostomeletten är pepparkakskrydda, mums. Ha en fortsatt skön midsommarhelg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft en bra midsommarafton! Och jag mådde fint dagen efter!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!