fredag 4 oktober 2013

Nakna sammanpressade bröst, mamma-dotter-tid o shopping

IMG_20131004_214027

Det var en sån dag idag. Dagen då mina bröst skulle bli förevigade. Förra gången stod jag över….som jag skäms…. Sjukvården är sjuk, vårdvalet är sjukt. Jag bor i ett län och jobbar i ett annat län. Om jag hade fått mammografera mina bröst i staden där jag jobbar hade jag kunnat fixa det på lunchen men se det får jag inte!!! Jag måste ta ledigt en halv dag, köra 10 mil o då kan jag få lov att få mina utskjutande framdelar undersökta av de genomborrande gammastrålarna. Hoppas det går vägen, jag vill INTE att de hittar några oönskade element på röntgenplåtarna.

IMG_20131004_212209

Det bästa med den halva ledighetsdagen har definitivt varit samvaron med äldsta dottern. En fika i hennes lägenhet, en promenad ner till stan o sen ett besök på IKEA med inköp av möbler till hennes lägenhet, så härligt!

Dagen avslutade med lite tung shopping, helt på egen hand, vilken lyx i tillvaron. Väla fick återigen ett besök av mig. Ett par byxor från Stockholm som visade sig ha 100 kronor rabatt utan att man gjort något mer än att var medlem hos MQ, att jag sen hade en till rabattkupong på 100 kronor, även den hos MQ, gjorde ju inte saken sämre:-)

Kuddarna från Indiska; 20% rabatt. O så kläderna på KappAhl, 25 % rabatt på ett helt köp, jo men jag är nöjd:-)

2013-10-04 15.29.49

Typiskt mig, säger min man, att alltid ha tur. Är det tur då? Att man alltid handlar på REA eller med rabatt?? Eller utnyttjar man bara tillfällena? Döm själva.

2013-10-04 15.30.12

Helsingborg är en fin stad med mycket grönstruktur. Det insåg jag ännu mer idag när vi gick tillsammans, dottern o jag. Så mycket gröna ytor som man aldrig någonsin annars ser.

2013-10-04 15.32.57

2 kommentarer:

  1. Galet att inte sjukvården är mer flexibel! Underbara foton dock :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar man (tänkte på smidigheten i sjukvården). Hoppas att bilderna inte visar något onormalt

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!