lördag 25 oktober 2014

Första detoxdagen snart förbi

Första dagen på detox, snart är den över. På förmiddagen var jag vrålhungrig men till lunch lagade jag en helt underbar soppa som jag kommer att äta även ikväll. Tomater, lök, vitlök och kryddad med kakao, paprika, chili och honung bl a. Det här kommer att bli en favorit. Den var rejält mättande.
 
Huvudvärken har naturligtvis slagit till. Inget kaffe på hela dagen, då kommer koffeinabstinensen krypande direkt. Inte för att jag dricker mycket kaffe normalt sett heller men EN kopp på morgonen behöver jag.
Hela eftermiddagen har jag sovit. Är det detoxen är bara utmattning efter en hel arbetsvecka? Lite tråkigt att sova bort sin lediga tid men sömnen är också viktig.
Efter eftermiddagssömnen så tog jag mig ändå i kragen och ställde mig på crosstrainern i 30 minuter. Dagens motion var därmed avklarad. Efter det blev det en favorit i repris till middag: Tomatsoppa!
Imorgon är det dags för vintertid igen. Det är inget jag ser fram emot. Jag som ändå vaknar så tidigt kommer att vakna olidligt tidigt. Det kommer också att bli mörkt onödigt tidigt på kvällarna. Nu kommer man att köra hem i mörkret varje dag. Usch o fy!
 

 

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du detoxar! Jag fastade för några år sedan, en spännande upplevelse. Har för mig att andra och tredje dagen var nära döden upplevelser och sedan mådde jag otroligt bra. Tipsa gärna om juicer du dricker!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite spännande. Jag kör ingen flytande detox utan äter frukt o grönt. Jag är hungrig nog ändå;-) Produkterna jag tar är från Forever Liviing. Det ska bli kul att se om det ger något resultat.

    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!