söndag 26 oktober 2014

Vintertid, till vilken nytta?

 
Vintertid, till vilken nytta? Trots att jag sov hela eftermiddagen igår och sen somnade i soffan strax efter 10 igår så sov jag hela natten men vaknade ca halv 6. Helt normalt för mig MEN sen insåg jag att det var VINTERTID och att klockan då bara var 4.30!!! Då var det inte lika kul. Vad gör man då? Surfar o läser lite och sen lyckades jag faktiskt till slut somna om.
 
 
För mig som är morgonmänniska så hade gärna sommartiden fått vara kvar för evigt. Jag ser ingen vits med vintertid. Det lilla ljus man vinner på morgonen har man alls ingen nytta av. Ljuset man förlorar på kvällen däremot är en stor förlust.
 
Detox dag 2 o jag har fuskat....Hela kvällen igår hade jag en hejdundrande huvudvärk. Inga värktabletter på detox så jag tänkte att det går nog över inatt. Det gjorde det inte. Jag stod inte ut med tanken att dras med den huvudvärken hela dagen så det fick bli en TREO.
 
 
I övrigt har det gått bra men jag känner mig svag, väldigt svag. På dagens söndagspromenad var det tyngre än vanligt i backarna men det är bara att kämpa på.
 
 

 

 

 

Lexie var som alltid glad o nöjd över att få följa med. Hon är nog mer nöjd än vanligt när det nu är helg. Hennes "sommar-matte" som brukar ta ut henne på promenad när vi jobbar har nu åkt till Stockholm för vintern o vardagslivet blir lite tråkigre för Lexie.

 

 

Ikväll provade jag att göra en blomkålstabouleh med grillad paprika. Återigen ett gott recept med riven blomkål, hackad lök, persilja, tomater, cayennepeppar, olivolja o citron. Det går ju inte upp mot en köttbit men det är helt ok:-) Mättnaden sitter förstås inte i så länge, även om man är jättemätt direkt när man ätit så blir man lika fort hungrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!