söndag 12 april 2015

Sund, stark o stolt - Girls Wellness Academy

Frågan är om jag inte är lite galen även idag kanske. Igår planterade jag pelargoner utomhus och idag körde jag 10 mil (tur o retur) bara för att få träna med Emma Igelström o Hanna Lundh. Girls Wellness Academy hade kick off i Halmstad och jag ville givetvis vara med!

Det ryggonda hade jag preparerat med Ipren och Tigerbalsam och jag tänkte att det får bära eller brista. Under träningen kände jag ingenting men nu ikväll har jag ont igen.

34 tjejer tror jag att vi var som slöt upp denna soliga men kyliga eftermiddag. Inledningsvis fick vi sällskap av ett gäng fotbollssupportrar som styrkt sig med lite öl och som var på väg till Örjans Vall med poliseskort. Ja jösses, de tyckte nog det var kul med alla tjejer i träningskläder.

I nästan 1 timma så lattjade vi runt med hoppsa-steg, brottning, plankor, stafetter m m. Det kändes mest som lek men ändå så kom jag upp i 95% av maxpulsen! Betydligt mer än vanligt men det kändes inte jobbigt. Krypa o kräla på marken efter nattens regnande var lite jobbigt, en spärr som måste lossas men man har ju tvättmaskin. O andningen då? Idag var det inga som helst problem.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!