söndag 3 maj 2015

Manchester United - West Bromwich

Ja det här är kanske första o enda gången jag skriver ett fotbollsinlägg men så får det bli.

Igår var det den stora dagen,  matchdagen. Vi fick från hotellet ut till Old Trafford redan före lunch, en promenad på nästan en timma. Dagens motion. Vi styrde stegen direkt till The Bishops Blaize som vi hade kollat upp att det var där man skulle vara. Där kom man bara in mot uppvisande fotbollsbiljett.

Oj oj oj vilken stämning! Vi kom nog i precis rätt tid för sen bara det vällde in folk hela em. Till slut stod man som packade sillar. Toalettbesöken var rätt underhållande, här var det verkligen ombytta roller. Antalet damer i lokalen var inte så stort så varje gång jag gick till toa så var alla toaletter lediga medans herrarna stod i en lång rad utanför o väntade på sin tur😀

Sällan har jag väl sett ett så brett på leende på min son som på hela denna resan i allmänhet o igår i synnerhet. Det roligaste av allt var väl hans Juan Mata look alike som tydligen tidigare har påpekats o här började en hel kör sjunga något om att han var Juan Mata o en den ena personen efter den andra skulle ta groupies med honom😀. Jag vet inte om han var mest generad eller stolt, det var nog lite blandat.

Manchester united förlorade igår men sonen var lika glad ändå efter upplevelsen att få sitta på rad 2 på långsidan. Det var nästan så de kunde toucha spelarna. Jag måste rekommendera Gosportsticket.com där vi köpte biljetterna. Det kändes lite skumt för man kunde inte välja platser innan, bara sektion; o biljetterna skulle levereras till hotellet. Allt har fungerat utmärkt o platserna var helt perfekta.

Ja nu regnar det ute så vi packar o åker hem efter en underbar helg. Sonens kompis förresten som varit med men som vi aldrig tidigare träffat,  trots deras 15-åriga vänskap, honom tror jag vi tar o adopterar!  Han tillhör numera familjen så trevlig är han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!