lördag 23 maj 2015

Mitt osminkade jag - 2 mil på cykel

 

Började dagen på bästa sätt. 2 mil på cykeln, ner för backarna o sen upp för backarna. En dryg timmas cykiing då jag brände över 500 kcal, lite mer än vad som förbrukas på en hel timmas hård Bodycombat. Bjärehalvöns backar är inte att förakta. Idag var både ben och andning med mig. Det kändes helt ok trots kyla och motvind. Mitt osminkade jag. Inte ofta jag bjuder på det. Ingen mascara, ingen foundation, bara jag.

 

På väg uppför dagens värsta backe mötte jag den här sötnosen. Jag var ju bara tvungen att stanna för att ta ett kort, ett välkommet avbrott i min pulshöjande intervallträning.

 

 

Ja se hästar det är mitt liv det se. Även om jag inte längre aktivt utövar mig av denna sport så har hästar en speciell plats i mitt hjärta. Åsynen av dem och doften ifrån dem, den är obeskrivlig.

 

 

Dessa hästar måste väl dessutom nästan vara lyckligare än de flesta andra fyrfota djur med denna vidunderliga utsikt. Kan man ha det bättre än så här?

 

 

Eftermiddagen ägnades åt trädgårdsarbete. Plantering av nyinköpta växter, ogräsrensning och kantskärning. Ett arbete som jag högg in på med full energi. Kul men jobbigt. Det slutade med en timmas vila i sängen för att orka med kvällen.

 
En hörna utmed vägen är tänkt att bli en hörna med gula rosor. Idag är projektet påbörjat. Den första rosen är planterad, en Sun Cover. Efter att fotot är taget omplanterades även ett par gamla lavenderplantor samt lite stenpartiväxter, det kommer att bli bra det här.

 

 

Vallmon, vars frön jag ursprungligen troligen fått från mina föräldrar, är sprickfärdiga, står bara och väntar på värmen för att slå ut i full blom. Just nu är allting så vackert men var är värmen?

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!