måndag 26 oktober 2015

En hel helg med härliga höstpromenader

Vilken helg vi har haft. I lördags åkte vi upp till våra goda vänner i Tvååker och inledde dagen med en dryg mils lång promenad i Åkulla bokskogar. Underbart höstväder och våra kompisar hade packat matsäck som vi åt ute i det fria utmed en sjö. Kan det bli så mycket bättre än så?

På kvällen blev vi bjudna på fantastisk mat (som vanligt) och kvällen avslutades med spel. Jag tror nästa att klockan närmade sig 2 på natten innan vi äntligen kröp ner.

Dagen efter blev det återigen en höstpromenad innan vi slutligen åkte vidare till mamma där vi blev bjudna på ännu mer mat. Älgstek med gräddsås och grönsaker, hur gott som helst.

Framåt eftermiddagen åkte vi hem och tog med oss min syster som idag tyvärr har åkte hem till Florida igen. Underbart är kort. Jag kan inte påstå att vi har sett varandra speciellt mycket denna resan eftersom hon, med all rätt, har ägnat all sin tid åt mamma.

5.20 imorse gick hennes tåg. Det bästa med det var väl att jag kom tidigt iväg imorse och hann att träna innan jobbet. Kvart i 7 var min träning redan klar för dagen. Helt ok tycker jag!

Hon fick ju nästan med sig ett löfte om att vi kommer o hälsar på till våren...det hade ju inte varit helt fel, frågan är väl bara om det går in i schemat? Vi får väl se.

LCHF kickstart har väl gått så där de senaste 4 veckorna. Det har hänt så mycket men vågen står i alla fall på -1.8 kilo på 4 veckor. Jag är nöjd så. Ett minus är alltid ett minus om än ett litet sådant. Jag kör på ett par veckor till. Denna veckan blir det helt enligt 16:8. Det ska nog bli bra det med

Träning: 45 minuter styrketräning på morgonen

Frukost: Citronvatten o kaffe

Lunch: Ratatouille med rökt skinka.

Middag: Kalvfärsbiffar med gräddstuvad vitkål.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!