måndag 14 december 2015

Ett sista ryck innan de Dominikanska sedlarna kommer till användning

Nu är det verkligen dags att göra ett sista ryck innan semestern. +1,9 kg på vågen efter helgens firande med barnen. Jag är nog oerhört kolhydratkänslig, några potatisar, vin, några små godisbitar, tryffeltårta och som avslutning igår, pizza...men då åt jag var 2 små bitar utav pizzan och sen skrapade jag bara fyllningen. Eller äter jag så mycket mer än vad jag själv tror?

Idag har det blivit vattenfasta som "straff". Fler o fler undersökningar visar faktiskt att det är hälsosamt med fasta alternativt periodisk fasta. Man behöver inte äta var tredje timma. Förr trodde jag inte att jag kunde klara mig utan mat men det går alldeles utmärkt. Det har jag lärt mig. Det sitter bara i huvudet. Fettförbränningen går upp ju färre gånger om dagen du äter och desto lättare är det att reglera vikten. Man skapar till viss del en matnonchalens, det är inte riktigt lika viktigt längre med mat. För mig känns det faktiskt lättare att vara helt utan mat en hel dag än att äta enligt 5:2 med 2 pyttesmå mål på en dag. Det bara retar magen.

Idag lyckades jag också ta mig upp i tid för att inleda dagen med ett pass på gymmet. Nu ville jag testa om jag fortfarande kunde jogga, något jag inte gjort på minst 2 månader. O jo, det gick alldeles utmärkt! Först uppvärmning o sen 25 minuter i min yttepyttetakt utan avbrott och som avslutning 3 intervaller i högt tempo. Totalt 40 minuter på löpbandet känns som en riktigt bra inledning på veckan.

Semestern kryper närmre, nu är det bara ett fåtal dagar kvar i vårt gråkalla land. Idag åkte jag hem med dominikanska pesos i väskan. Det känns bra, riktigt bra!

En ny valuta som jag aldrig tidigare haft i min ägo. Visst är de fina?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!