lördag 9 januari 2016

Mera Feng Shui i mitt liv

Lördag kväll och vi sitter tillsammans på vår ovanvåning, min man och jag framför brasan och njuter utav värmen. Dottern och svärsonen har precis åkt hem och det känns konstigt nog som en helt vanlig vardagkväll. Ute är det snö och kallt och det är inte min årstid nu! Jag gillar det inte. Det är fint att titta på, om man är inomhus, ute vill jag inte vara.

Idag har vi ägnat mer än halva dagen åt att röja, sortera, kasta, återvinna och skänka saker till loppis. Vårt "röda" rum, vårt träningsrum/kontor har fått sig en välbehövlig genomgång och vi har gjort oss av med sååå mycket onödiga saker. Det känns så skönt, hyllorna blev tommarna och livet samtidigt så mycket lättare. Att sortera ut ger mig frid i själen. Att jag sen fick med mig hem ett par nya loppisfynd när jag lämnade de gamla sakerna är en annan femma;-)

Att även en del kläder måste ut förstår man eftersom jag hela tiden köper nya....Här ser ni mitt senaste REA-fynd från Indiska. Jag älskar starka färger och mönster, det här blir nog en ny favorit men nu får jag faktiskt ge mig själv shoppingförbud ett tag (utom för byxor och kjolar som jag faktiskt inte har tillräckligt av). Galgarna har tagit slut i garderoben. Just nu är en farlig tid. Jag älskar att fynda på REA!

Glatt kunde jag imorse konstatera att en vecka efter hemkomsten från vår 2-veckors semesterresa så står vågen på en lägre siffra än innan jag åkte:-) Halleluja moment! Ulrikas Kickstartsprogram är helt fantastiska! Inledde sedan dagen med 30 minuter på vår crosstrainer innan frukost. Det blev en bra dag det här.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!