lördag 9 april 2016

När huvudet är dumt får kroppen lida? Eller tränas bara lite extra hårt?





Igår var jag på AW med mina goa medarbetare. 30 personer offrade den heliga fredagkvällen för att gå ut och äta tillsammans på Fox & Anchor och det blev en fantastiskt trevlig kväll! Dels firade vi att vi gått i mål i vår stegtävling, Tappa.se, dels firade vi av en kär kollega som går vidare mot nya utmaningar.



Jag åt en Ceasarsallad som nog var bland de bästa jag någonsin ätit, helt underbar. När jag satt där på kvällen och såg mig omkring och såg alla leenden, hörde alla glada skratt och såg lite blanka ögon så var det som att hjärtat svällde i bröstet på mig av stolthet och kärlek. Vilka underbart fantastiska kollegor jag har och vilken god stämning och uppslutning vi nu har i gruppen. Det är nästan helt osannolikt. I love it!!



Jag och ett par andra tjejer gick raskt mot stationen strax innan 9 på kvällen då vi kände att det var nog. Givetvis var tåget sent så vi fick sitta o frysa o vänta men till slut kom vi hem. Det är rätt skönt ändå att komma hem i hyfsad tid.



Det är möjligt att det är bättre att dricka öl än vin på Foxen för det vinet jag drack var inte bland de smakrikaste precis, öl däremot hade de nog över 100 sorter! Synd att man inte är en öldrickare.



AW på kvällen innebär tåg både till o från Halmstad. Tåg innebär också en liten extra promenad på morgonen och då upplever man staden på ett annat sätt. Visst är det vackert när morgonljuset lyser över slottet?



Även om det inte blev någon sen kväll igår så känns ju huvudet lite tyngre än vanligt så här dagen efter. Det rådde jag bot på genom att cykla 9 kilometer ner till Båstad för att där köra ett tufft Crossfit-pass med Studio 4 innan jag åter satte mig på cykeln och körde 8 kilometer till stationen där jag hämtade bilen som var kvar sen i går.

Enligt lagen om alltings djävlighet så hade jag tyvärr mitt pulsband i bilen så jag kunde inte registrera min aktivitet i min Polarloop så nu säger den att jag bara uppnått 63% av dagens aktivitetsmål trots att jag kört stenhård träning i 50 minuter o cyklat 1,7 mil:-( DESSUTOM gick inte Runkeepern igång på väg ner med cykeln så det fick jag efterregistrera:-( Ja, ja men jag har i alla fall tränat.



Båstads nya station, rätt vacker tycker jag.

 

Förresten, så hände en liten lustig episod idag på träningen. Jag stod och pratade med en av deltagarna i gruppen och sa att jag cyklat dit, då sa hon att hon bor en bit därifrån, i Hov, i HOV?? Ja men där bor ju jag med!!! Det visade sig att hon bor bara några hundra meter ifrån mig men vi hade aldrig träffats:-) O då bor vi en by med bara ca 800 innevånare. Det såklart, hon var nyinflyttad, hade bara bott där i 7 år:-D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!