tisdag 28 juni 2016

The Boss igen - Bruce Springsteen på Ullevi

Ja så var det dags igen. För mig blev det andra konserten för i år. Februari i Florida, juni i Göteborg. Två konserter som var så olika som de bara kunde bli. I Florida i en liten hockeyarenan med ca 14000 i publiken. På Ullevi med ca 60000 i publiken. I Florida låtarna från The River rakt upp o ner. Stillsamt, gripande och fullkomligt underbart.

På Ullevi något helt annat. Mer Rock and roll, högre tempo, mer som man är van vid men jag var inte lika trollbunden. Det var bra, magiskt bra men inte lika bra som på Ullevi 2012 och inte lika bra som i Florida. Det här var en konsert för de riktiga nördarna som kan varenda okänd låt som Bossen någonsin har skrivit. Lite mer svårtillgängligt, så den här konserten hamnar nog bara på plats nr 3 hos mig, tyvärr.

 
Vi stod nära, ruskigt nära. För första gången, så vitt jag vet, så kunde man köpa biljetter till främre ståplats, det var inte bara köbildning som gällde och det slog vi till på. Ska man ha ståplats så kan jag verkligen rekommendera detta. Ska man plåga sig med att stå upp i ca 5 timmar så bör man stå långt fram, annars kan det nog kvitta. Jag föredrar ändå sittplats, det är allt för jobbigt att stå, tyvärr får jag inte resten av familjen med mig.

 

 
 
 

 
Vi åkte upp redan på förmiddagen igår i sällskap med 2 utav döttrarna. På det här sättet firade vi min yngsta dotters födelsedag som inföll på midsommardagen. Det blev mat och dryck på Hard Rock på Avenyn. Där satt vi hela eftermiddagen och den ena kompisen efter den andra droppade in och sen även resten av vår barnaskara. Det blev en riktigt rolig och trevlig eftermiddag och kväll.
 
Jag och min hade förutseende nog bokat hotellrum för natten. Det var så skönt att slippa åka hem. Hotellpriserna vid dessa tillfällen är inte att leka med men jag lyckades hitta ett rum på Barken Viking för överkomliga pengar. Jag är positivt överraskad, inget jag med flit bokar igen men för bara en natt efter en konsert är det verkligen helt ok. Ett helt ok 3-stjärniga hotell med god frukost.

 

 

Idag gick vi omkring och strosade och shoppade i Göteborg halva dagen innan vi till slut gav oss hem. På vägen hem körde vi förbi mitt föräldrahem som är sålt och tömt. På torsdag lämnas nycklarna över till de nya ägarna så nu var det tack och adjö. Det känns helt ok. Var sak har sin tid. Jag kommer inte att sakna det och jag vet att min mamma nu trivs så fantastiskt bra i sin lägenhet. Det är så skönt att se.

Det blev en pizza tillsammans med mamma innan vi fortsatte resan söderut.

Det känns som att det bara varit helg och att den nu är slut men så är det ju inte. Jag har semester! Tyvärr har jag saker inbokade både imorgon och på torsdag så jag känner mig inte riktigt ledig men det får gå. Jag suger på våra fantastiska dagar tillsammans i Göteborg. Det är skönt att samla på upplevelser.

Istanbul. Vi hör på nyheterna om självmordsbombare på Atatürk, Istanbuls flygplats, 10 döda. För mindre än 2 månader sedan var vi där. Vi klarade oss, vi hade nog tur. Våra tankar går till dem som inte hade samma tur. Ibland känns världen väldigt ond.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!