torsdag 14 juli 2016

En kväll på Victoria - en bra inledning på semestern!

 
Vilken bra inledning på semestern vi fick igår. En kväll på Victoria i Båstad med svåger, svägerska och en massa andra trevliga människor. Att vi skulle gå dit o äta var bestämt sedan någon dag tillbaks och sen ringde en gammal vän till min man, som vi inte sett på flera år, och ville komma och hälsa på. Såå kul! Han och sambon fick givetvis följa med ut och äta och det gjorde kvällen ännu mycket trevligare. Vi kom fram till att vi nog inte setts på en 6-7 år, då de senast var och hälsade på oss. De konstaterade också att vi aldrig hälsat på dem under de 13 åren som de bott i Strömstad....ynkligt, det får bli bättring!

 

På Victoria blir man aldrig besviken på maten, lika gott varje gång. Igår provade jag majskyckligen med sidfläsk. Det var definitivt sidfläsket som gjorde den rätten. Min favorit är nog ändå räksalladen eller entrecoten.

Väskorna är packade, soppåsarna tömda. Nu drar vi till Malaga. Tåg till Kastrup, Norwegian till Malaga. 30 grader, sol o värme. Jag längtar!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!