söndag 14 augusti 2016

Vandring över Knösen ner till Hovs hallar och ny mobil med Frihet i hela Europa

Idag har vi haft så trevligt besök! En utav min allra bästa vänner och hennes man kom ner och vädret visade sig från sin bästa sida för en gångs skull denna veckan. Med varsin hund gav vi oss iväg hela vägen upp över Knösen och ner till Hovs hallar där vi påpassligt hade placerat en bil tidigare under dagen. Sträckan är bara 7 km men med så oländig terräng att det tog drygt 2 timmar att gå. Där avverkade vi denna dagens träning!


Att ge sig ut o vandra är egentligen ett helt fantastiskt sätt att umgås. Frisk luft o motion och under tiden trevliga samtal. Det här borde vi verkligen göra oftare. Efter rundan kände vi oss väl värda en kopp kaffe med hemgjord chokladmousse kryddad med lite lakrits.




Det luktade onekligen VÄLDIGT mycket get under delar av rundan och förklaringen ser ni här. De är bara hur söta som helst och den minsta kan verkligen inte vara gammal.






Nu måste jag också ge en stor eloge till Telenor. Förra året när jag skaffade en ny mobil, en Samsung S6 så fick jag abonnemanget Change vilket innebar att jag utan kostnad skulle kunna byta mobil efter 1 år. Nu har ett år gått och jag knallade in i Telenor-butiken och bytte ut min fullt fungerande S6a till en ny S7:a utan extra kostnad. Ja, jag erkänner, jag är lite tekniknörd så jag vill gärna ha det senaste. Tekniken går framåt så oerhört snabbt och framför allt så är det väl kameran som hela tiden förbättras och jag använder aldrig något annat än mobilen när jag tar kort. S7:an tar ruskigt bra foton, det måste erkännas, jag är sååå nöjd!

Det allra bästa är nog ändå att Telenor nu har infört ett nytt abonnemang som heter Frihet (vilket jag nu givetvis tog). Frihet innebär att jag båda ringer och surfar i hela Europa för exakt samma taxa som hemma! Helt perfekt när vi nu håller på att köpa lägenhet i Spanien:-) O nästa år knallar jag bara in i Telenor-butiken och hämtar ut en ny mobil, en S8:a?? S7:an som jag nu har är dessutom vattentät ner till 1,5 meter. Nu behöver man inte längre vara rädd för att mobilen ska ta stryk när man är ute i regn.





















Bild lånad från
http://www.linabjorkskog.com/traning/veckans-ovning-spindelmannenarmhavningar


Gårdagens Studio 4 träning med bl a dessa grymma spindelmannenarmhävningar har fullständigt tagit knäcken på mig!
Idag kom jag knappast upp ur sängen. Jag haltar fram så fort jag suttit still en liten stund men som tur är så "lear" det till sig när jag gått en bit. Dagens vandring gick faktiskt hur bra som helst men att resa sig ur soffan är värre! Usch o fy. En rullstol eller permobil hade varit nice idag. Vi får väl se om jag orkar iväg o träna imorgon igen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!