söndag 27 november 2016

Vinterpromenader o när flygbiljetterna är så billiga att man inte kan låta bli



















En helg försvinner så fort. I fredags var vi på trevligt kalas hos bonusdotter o svärson där vi bjöds på egenrökt pulled pork med tillbehör. Hot o gott och kvällen försvann fort.


Foto: Suzanne Wecke

Idag blev det en promenad på nästan 7 kilometer tillsammans med goda vänner. Goda vänner både till oss och till Lexie. Alltid lika kul när även hon får en kompis som sällskap. Blåsigt o kallt i vinden men i lä var solen varm o skön.

Helgens negativa: Punktering på min bil 😡Imorgon leker jag kvinnligt våp och mannen får ta min bil o fixa däck och jag tar tacksamt över hans bil för att ta mig till mitt jobb. Min man är snäll han💖




















Black friday. Detta amerikanska fenomen som tagit sig ända hit. Förra året började det nog bli riktigt stort och i år ännu större. Jag surfade resor jag. O vad hittade jag? Jo minsann, flygbiljetter till Malaga för 655 kr tur o retur!! Hur skulle man kunna låta bli? Nu är ännu en resa inplanerad. Det gäller att inte vara hemma allt för lång tid innan det är dags igen😇



















Hur börjar man en söndag på bästa sätt? Jo givetvis genom att äta en god frukost på sängen. Krämig äggröra med fetaost och tomater. En rätt som vi åt första gången i Berlin, mina tjejer och jag. Nu lagas det ofta här hemma och det är hur gott som helst!



Mycket tv-tid har det blivit i helgen (omväxlande med jobb) Jag började att se på The Kennedys, en riktigt bra serie o ja, nu har jag inte många avsnitt kvar. Ovanligt för mig men rätt trevligt som omväxling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!