torsdag 16 mars 2017

Det går fortare o fortare men jag får utlopp för min stress


Torsdag kväll och veckans obligatoriska 40 timmar är redan avverkade. Ekorrhjulet snurrar fortare och fortare. Ett bevis på det var väl idag när vår koordinator kliver ut i korridoren, tar sats o halvspringer bredvid mig för att hinna framföra det hon måste framföra😂. Ja jösses, vi får tro att hjulet stannar snart.



Igår fick jag i alla fall ett välkommet avbrott i tillvaron. Huvudvärken sprängde i tinningarna men som tur var tog jag mig ändå tid till att gå på en timmas stand-up med Thomas Järvheden som jag blivit inbjuden till. Det blev en hel timma med asgarv och jag bara kände hur spänningarna i huvudet och kroppen försvann. Ett gott skratt är välkommet och välbehövligt allt då o då i vardagen. Glöm inte att planera in egentid! Det är något man bara måste ha!


Träningsmotivationen är i år inte på topp. När man har mycket att göra är det lätt att välja bort det man mår bra utav. Då är det lätt träningen som får stryka på foten. Inte igår. Jag gick dit o jag gav allt! Igår var det ett riktigt tufft boxningspass jag tog mig igenom. Pang, pang, pang! Jösses vad det small och jösses vad jag njöt! Det här är bästa träningen för mig. Jag bara älskar´t! Vilken tur att jag gick dit! Idag gör det ont ÖVERALLT!!! Varenda muskel i ryggen!, i fingrarna, i armarna, ja överallt. Idag känns det så bra, vilken tur att jag inte valde bort träningen igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!