tisdag 14 mars 2017

Tack o lov för Volvo on call!


Igår var jag i Stockholm o vände. Vi bor så bra till, 20 minuter till flygplatsen, drygt 1 h därifrån till Stockholm med flyg. Helt fantastiskt att kunna åka till huvudstaden bara över dagen. Det tråkiga är väl bara att det enda man ser är: Bromma, en glimt av Stockholm från en taxi, ett hotell, ännu en glimt av Stockholm från en taxi o sen Bromma igen. Det känns som att det var väldigt längesedan vi var där privat o bara kopplade av. Det kanske är dags snart?


Efter en lång dag och ett något försenat flyg hem så händer det som inte ska hända. Min bil havererar😢 Helt plötsligt så bara stryps motorn och farten sjunker till typ 20-30 km i timmen och det går inte att köra fortare. En stor lampa lyser i displayen "Försämrad motorprestanda". Där sitter jag i mörkret på en busshållplats och är HUNGRIG!! Ringer min man som genast funderar på hur vi ska bogsera hem bilen, hur vi ska få upp den på lyften i verkstaden (ja vi har en så´n) m m. Jag säger att nu trycker jag på knappen i bilen o ringer Volvo on call. Jag ringer upp, de ser genast var jag är, säger att vi skickar en bärgare och du har rätt till gratis hyrbil i tre dagar! Hurra för Volvo on call! O inte en krona kostar det när man servar bilen regelbundet på märkesverkstad. Suveränt! Min älskade man kommer och löser av mig så att jag kan få åka hem o äta, han åker med bärgaren till Ängelholm och kommer hem med en...MERCA!!! Värsta hyrbilen va? Han meddelar att den är så hightech att jag nog inte kan köra den😝 så att han måste ta den nästa dag. Helt ok för mig, jag tror att han har rätt. Jag gillar inte att köra okända bilar. Han fick med glädje ta hand om den idag. Det enda jag undrar är: Hur tänker Volvo när man får en Mercedes som hyrbil? Vill de inte att man ska köpa en Volvo nästa gång....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!