söndag 12 mars 2017

Lejontema i vårsolens sken



Just nu surfar jag dagligen på Blocket och Bjäre fyndtorg i jakt efter möbler till lägenheten som vi håller på att renovera. Igår hittade jag den här betongbänken med lejontryck samt ett betonglejon. Inte alls något vi behövde till lägenheten men jag föll handlöst. De här var något jag kände att jag bara måste ha. Nu står de här. De kommer att stå fint i vår trädgård. Jag ser dem bredvid dammen. Där får det nog bli. Jag är lite lejontokig. Både jag och min man är lejon, kanske att det är därför.


Vårtecknen duggar äntligen tätt. Nu med två trädgårdar på vår fastighet har vi mängder och åter mängder med snödroppar. Det är härligt att se. Igår åkte även solstolarna fram och vi tog en välbehövlig middagsvila i vårsolens sken då solens strålar förhoppningsvis bättrade på färgen i ansiktet som vi lyckades få i Spanien. Resten av dagen tillbringade vi tyvärr inomhus. Vi målade och målade och målade. Nu är även vardagsrummet nästan klart i vår uthyrningslägenhet. Det går framåt.


Veckan på jobbet har varit  hektisk. Så hektisk att det mest är jobb både dagar o kvällar. Därför hinns inte bloggen med som förr. Det kanske snart blir bättre igen.


Bokrea, detta evenemang som förr var en stor "happening" går nu nästan spårlöst förbi. Häromdagen gick jag ändå in och nu var det halva rea-priset. Då fick bl a de här nya kokböckerna följa med hem. Två böcker för 99 kr, det känns helt ok.


Ja även inne vill jag ha lite vårkänsla så häromdagen svängde jag inom Blomsterlandet för att inhandla denna söta Campanula.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!