tisdag 13 juni 2017

Min nya kärlek - min Moccamaster

Moccamaster

Tänk vad man kan ändra sig! Idag när jag åt lunch med min yngsta dotter så kommenterade hon att hon inte visste någon som kunde vara så lycklig över en ny pryl som jag...så är det nog. Här finns det inga mellanlägen, här är det svart eller vitt o har jag fått för mig att jag vill ha en ny pryl då tar det inte lång tid innan den är inköpt.

Kaffe, det är liksom inte riktigt min grej. Jag började dricka kaffe först som 22-åring när jag fått min äldste son men jag har egentligen aldrig gillat det. Ofta, ofta häller jag ut hälften eller låter det stå kvar i muggen. När jag nu skulle köpa en ny kaffebryggare för att den gamla skulle få flytta in i annexet, då fanns det liksom inte på kartan att jag skulle köpa en DYR kaffebryggare som ersättning för den gamla. Det var liksom mer: Vilken är billigast, den köper jag. Efter ett besök hos sonen då jag insåg att både han o dottern hade bättre bryggare än jag, då flög shoppingdjävulen fram och jag beslöt mig för att köpa en Moccamaster.

Det är ett köp som jag INTE ångrar!!! Är det så här kaffe ska smaka?? Nu är det ju helt plötsligt gott! Jag har nog fördubblat min kaffekonsumtion (från en till två muggar om dagen;-) när jag är hemma bara för att det är så gott. Så fort jag ser bryggaren så blir jag sugen på kaffe. Ingen bitter smak överhuvudtaget, det är bara milt o gott. Jag är kär! Jag förstår nu kommentaren från en väninna där hon skrev att hon tvingat halva släkten att köpa en Moccamaster bara för att hon skulle kunna dricka gott kaffe var hon än är. Det är sååååå stor skillnad!!! Just saying.


Tja ni vet, den här duktiga träningen jag utförde i helgen...om man tränar får man väl äta eller...kanske inte gör så stor nytta då men det här var sååå gott!!! En glassbåt från Torggården i Båstad, det var den första men troligtvis inte den sista i år. En kombo mellan kul-glass o mjukglass. En kaloribomb men ack så gott! 

Stuguthyrningen förresten, den rullar på, nu är hela 6 veckor uthyrda i sommar! Helt galet bra, vi är redan mer än nöjda. Det var väl värt slitet sen jul. Nu får vi bara hoppas att hyresgästerna blir nöjda också:-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!