onsdag 7 juni 2017

När man har vinden i ryggen o allt flyter på

Annexet i Hov



Ännu en långhelg är till ända. 5 veckor kvar till semestern. Tre dagar att jobba denna vecka, nästa vecka är en hel vecka, därefter en fyradagarsvecka o sen två hela veckor innan fyra hela veckors ledighet ligger framför en, varav två i Spanien. Vi kommer garanterat att få sol o värme i sommar eftersom vi vet att vi ska till Spanien. Så avkopplande och skönt att veta. Det är bara sol o värme o inget jobb. Ingen trädgård bara en liten lägenhet på 55 kvm att städa. Det är avkoppling de luxe!

Annexet i Hov

Annexet i Hov

Annexet i Hov

Dagen idag avslutade vi med en del trädgårdsfix. Plantering av blommor samt gräsklippning såklart. Utemöblerna utanför annexet har kommit på plats, grillen likaså. Hyresgästerna kan nu komma precis när som  helst!

Sonnarp

Sonnarp

Vemmentorpasjön

Helgen har inte bara inneburit jobb. Det har även blivit en hel del avkoppling. En liten utflykt till Sonnarp tillsammans med två utav barnen för att spana in var deras farmor o farfars sommarhus låg. Det blev en trevlig promenad men stugan var ingen rolig syn. Det var mest ett ruckel kvar.

Mannen o jag hade lastat cyklarna bak på bilen för han hade räknat ut att vi skulle få medvind hem o jösses, vi nästan flög hem!! 4 mil i medvind då vi stundtals låg på en snitthastighet på över 40 km/h. 35 km/h i en lätt uppförsbacke!! Det är lycka det. Bilen, ja den körde barnen hem så klart.


Häst

Björn

Bjönar

Räv

I lördags gjorde vi ett besök på Skånes djurpark. Mitt första besök här någonsin och det var faktiskt rätt mysigt. Främst uppskattade jag björnarna:-) De var sååå imponerande och man fick se dem på så nära håll. Det var en riktigt upplevelse men jag skulle inte vilja möta en i levande livet, mitt i verkligheten, det hade varit skrämmande.



Runkeeper

trädgård
Vår trädgård





1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!