fredag 9 juni 2017

När paniken sätter in


utsikt

Ja ni vet. Ibland går allting bara helt åt pipsvängen. I morse var det så.

Låt oss börja igår kväll. Vi satt i TV-soffan o klockan var strax efter 9 då vi plötsligt hörde billjud, dörrar som slog o vi undrade vem som kunde komma vid denna tid på kvällen. Jag kom genast på att jag kanske glömt låsa bilen. Snabbt låste jag bilen via mobilappen. Sen ringde det på dörren o då, då kom jag på!!! Vi hade ju beställt mat från MatHem:-) Inte första gången vi glömt av det när det väl ringer på dörren så sent på kvällen. Veckohandlingen avklarad, check på den! Helt underbart!

Euronail


I morse vaknade jag långt innan klockan ringde. Kvart i 6 var jag redan redo att köra till jobbet men då hittade jag inte bilnyckeln!!! Givetvis har vi 2 nycklar men den ena nyckeln var kvar hos dottern som körde bilen hem från Sonnarp i helgen när vi själva cyklade hem o den andra nyckeln var puts väck! Jag rotade runt i väskor och jackor och sprang in i badrummet o stressade upp mannen som stod i duschen. Jag ville ju iväg!!! Jättemycket att göra på jobbet, panik!

Då kom jag på att nyckeln kanske satt kvar i bilen? Jag sprang ut i ösregnet o givetvis, där satt bilnyckeln, suck, skönt! Försökte låsa upp bilen via mobilappen men då ville den ha ett lösenord!! Nu kom tårarna på riktigt utav både stress, ilska o frustration. Jag sprang återigen in till mannen o skrek ut min frustration. Han försökte lugna mig o frågade om det inte funkade med det lösenordet som jag normalt loggade in med första gången i Volvo-appen. Jag tog några djupa andetag och kom på lösenordet o då låstes först bagageluckan upp o sen även dörrarna!!! Halleluja moment:-)

Nåja, när jag sen väl kom till jobbet före kl 7 på morgonen, då hade jag givetvis glömde jobb-nycklarna hemma i mitt rotande efter bil-nyckeln:-( Som tur var så kom en annan anställd samtidigt som mig så jag blev insläppt och slapp stå ute o stampa.

Ja vissa dagar är bara så men de kan bli bra ändå. Jag åt langos till lunch på den internationella matmarknaden (inte nyttigt men ack så gott....), jag köpte sjukt billiga blommar på marknaden, jag fixade nya naglar på väg hem och så hämtade jag upp marktäckande perenner hos en kompis innan jag väl landade hemma på altanen med ett glas vin i den ljuva sommarkvällen.

Summa summarum: Life is good:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!