tisdag 18 juli 2017

Från Ronneby till Gö - utan mat!


Det här är tänkt att bli semestern då jag ska gå NER i vikt istället för att gå upp... Efter morgonens drygt 6 kilometer långa powerwalk, så gav vi oss i väg på en cykeltur men först kanske vi ska nämna några ytterligare ord om morgonens promenad. När vi hade hunnit en bit på väg så aviserade min Volvo-app att "Din Volvo är olåst". Det vore väl ok, jag kan låsa den via appen MEN den aviserade även att bakdörren var öppen!!! Nu blev det lite panik, kunde vi verkligen ha gått ifrån bilen med bakdörren öppen?? Vi ringde hotellet och de gick snällt ut för att stänga dörren. Det visade sig sen att dörren hade varit stängd men bara i första hacket, därav larmet i appen. Slutet gott allting gott. Vi är trots allt inte helt senila än...






På vår promenad idag fick vi bland annat se Karl-Oskar o Kristina samt givetvis en hel massa fantastiska hus utöver en fantastisk vy utöver skärgården. Skärgården är oerhört vacker, det är bara att erkänna. Jag tror lätt att jag hade kunnat bo här!








Eftermiddagens cykling var dock inte lika lyckosam som gårdagens. Jag letade själv upp en utav turistbyrån utmärkt cykelrunda på ca 3 mil. Perfekt tänkte jag, den såg ut att gå längs med havet, då kan vi äta lunch halvvägs, i Gö, o sen cyklar vi tillbaks. Första sträckan var bra, sen var det tråkigt landsväg lääääänge innan vi svängde in mot ett anrikt gods, då började det likna något men sen....sen cyklade vi in i skogen i ett naturreservat, på vägar där man knappt kunde gå. Vi cyklade, o cyklade, o cyklade, var vi verkligen på rätt spår? Jo sa min man. Vattnet tog slut och vi insåg att hela dj-la ön var ett naturreservat och här fanns inte så mycket som en droppe vatten att få. Nu var klockan mycket och om inte det blir som jag tänkt och om jag inte får mat, då blir jag väldigt låg. Jag kände tårarna komma och hade mest lust att slänga cykeln o ta en taxi hem. Istället blev det till att bita ihop och cykla 1,5 mil till, tillbaka till Ronneby. Det första vi stötte på var Ronneby brunn, så där intogs lunchen. Det var heeeelt ljuvligt, det kan jag lova:-)

Nu är vi i Karlskrona och semestern fortsätter.


1 kommentar:

  1. Dags för bloggfest. Kanske är du sugen på komma.
    Kika in här för med information!

    http://daysbyjohanna.se/2017/july/bloggfest.html

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!