tisdag 30 januari 2018

Hovdamens årskrönika del 2

Juli



Juli, sommar o semester. Så mycket sommar blev det förstås inte i Sverige förra året men vi lyckades pricka in några fina dagar på östkusten då vi cyklade i Karlshamn, Sölvesborg, Ronneby o Karlskrona. 







Det här var månaden då vi tillbringade två hela veckor i vår lägenhet i Spanien o tur var väl det med tanke på vädret i Sverige. Här nere hade vi sol o värme hela tiden.


Tall ship races var tillbaks i Halmstad. Ett evenemang väl värt ett besök. Vi var där nu liksom förra gången det begav sig.


Även Wheels & Wings fick ett besök. Det var premiär för oss men något som vi gärna gör om. Rätt mäktigt att se alla fina bilar.



När vi var i Spanien hann vi även med ett besök i Gibraltar. En lååång bussfärd för ett kort besök men det var ändå värt. Kanske att vi åker tillbaks igen men då på egen hand.

Augusti


Min födelsedagsmånad då jag fick vinglas av mina barn, Gynning design, helt underbara!


Tyskbesök i fotbollsföreningen i byn med high heel race, sällan har jag väl skrattat så mycket, helt underbart!


Födelsedagsfirande med god mat och en rejäl portion glass.


Restaurangbesök i Torekov tillsammans med son med flickvän o barnbarn. Mys!

September


Denna första höstmånad tillbringade vi en trevlig helg tillsammans med mannens syskon. Alltid lika trevligt och minnesvärt.



Tillsammans med jobbet gjorde vi en studieresa till Bomässan i Vallastaden. En inspirerande och trevlig resa.




Vi hade även en supertrevlig "tura-helg" tillsammans med dessa två. Familjemys på andra sidan sundet.

Oktober



På månadens första dag gjorde vi en trevlig promenad i Pålsjö skog.


O på kvällen blev det konsert, Pianohjältar, i Falkenberg med min kusin vid flygeln, tillsammans med en utav mina bästa vänner. Fantastiskt bra, precis som vanligt.


En traditionsenlig beskafest med trevliga kompisar.



O sen blev det ännu en resa till Spanien. 9 dagar helt på egen hand och jag bara njöt. Sol o bad, god mat, gott vin och en massa böcker. Jag åker gärna ensam igen. Det är helt ok. Det här är hemma för mig nu.

November


Höstpromenader på hemmaplan.


Julmarknad på Lilla Böslid.


Ett tredagarsbesök i Stockholm med Smarta städer och även ett besök på Mall of Scandinavia.


Vårt första besök på Riviera strand.



O så är jag åter tillbaks i Spanien, nu tillsammans med en god vän.

 December





Vi har en fantastisk långweekend med mycket promenader och en  hel del sol. Shopping, vin, mat o musik.



Vi ger oss också ut på en lååång ridtur utmed stränderna i Torremolinos, helt ljuvligt! Bra initiativ där!



Vi besöker en magisk julmarknad i Malaga.


När jag kommer hem är det vår 13-åriga bröllopsdag och rosor väntar på bordet.



Vi hinner med ett tidigt julfirande med barnen.


Vi hjälper äldsta dottern att flytta från lägenhet till hus. Hjälp vad mycket vi har hunnit med!




Dagen före julafton sätter vi oss sen på planet till Florida tillsammans med min mamma. Tre hela härliga veckor väntade oss här. Det blev en fantastisk avslutning på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!