onsdag 14 februari 2018

Alla hjärtans dag o solen lyser


Ja det är bara att erkänna, jag har varit helt under isen en längre tid o mest av allt de senaste dagarna. Minusgrader, snö, mörkt o kallt. Jag klarar det inte! Jag sjunker mer o mer in i vinterdepressioner för vart år som går. Februari är nog värst. Det var likadant förra året.


Idag kändes dock livet lite lättare idag. Plusgrader på morgonen och jag möttes av ett hav av hjärtformade ballonger när jag klev in på jobbet! Det behövs inte så mycket för att det ska vända. Idag kunde alla som kände sig hugade kliva in på Rådhuset för en liten spontanvigsel. Jag vet med säkerhet att det åtminstone var 7 par som tog tillfället i akt, ett par redan innan jag kom till jobbet idag!


Idag bjöd jag medarbetarna på choklad. En liten ynklig gest men som jag ändå hoppas är uppskattad. En lunch tillsammans med en f d kollega då jag även fick en bukett rosor piggade också upp min dag o så solen!! Jag såg den! Hopp om livet!



Efter att ha kört ett tufft boxningspass på Studio 4 så åkte jag hem och åt Alla hjärtans dags middag med min älskade. Räksallad med riven pepparrot på, till det ett glas vitt och som avslutning chokladfoundant med bärglass á la LCHF som jag hittade på 56 kilos blogg. Helt utan mjöl och socker och det var sååå gott!! Det föll t om min man i smaken, han som annars är rätt så skeptisk till LCHF-rätter. Gott och mysigt, det behövs inte så mycket för att man ska känna sig lite piggare.

Nu kallar sängen på mig. Tack o godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!